رسول راشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارندگی ها و وقوع سیل و آبگرفتگی معابر از روز یکشنبه هفته جاری امدادگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به محض اطلاع به جنوب این استان عزیمت کرده و پس از ارزیابی های لازم 204 نیرو در قالب 37 تیم عملیاتی به مناطق سیل زده اعزام شدند.
وی ادامه داد: با توجه به شدت سیلاب علاوه بر اسکان افراد؛ نیروهای هلال احمر به 645 نفر آسیب دیده نیز خدمات رسانی کردند.
وی توزیع 106تخته موکت، 120 دستگاه چادر امدادی، 271 تخته پتو، 168کیلوگرم نایلون، 79 شعله فانوس و والر و 656 قوطی انواع کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده میان مردم سیل زده جنوب استان ذکر کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم بارندگی ها تا اوایل هفته آینده کمک رسانی همچنان ادامه دارد.
راشکی تصریح کرد: امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای؛ خدمات امداد رسانی سریع و به موقع به حادثه دیدگان ارائه شود.
به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی تا روز شنبه به ویژه نواحی جنوبی این استان تداوم دارد.
وی تصریح کرد: در این مدت احتمال بارش در محدوده شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.