استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شتاب بخشی در تکمیل زیرساخت های استان توسعه را بدنبال دارد و طولانی شدن تکمیل آنها، هزینه های اضافی و هدر رفت منابع را بدنبال دارد.

به  گزارش خبرنگار ایلنا سید دانیال محبی در دیدار با مشاور مدیرعامل راه آهن و فرمانده بسیج راه آهن کشور و مدیرکل راه آهن جنوب شرق که شامگاه امروز "چهارشنبه" در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه اخیر هیات دولت تمامی مشکلات راه آهن جنوب شرق کشور مطرح شد و تسریع در بهره برداری آن مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به ایمنی بالای استفاده از ظرفیت ریلی و کاهش هزینه‌های حمل کالا، راه آهن را محور توسعه استان برشمرد.

استاندار اتمام راه‌آهن چابهار زاهدان را جزو برنامه‌های اقتصادمقاومتی دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تلاش هستیم این طرح در زودترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

محبی همچنین با اشاره به طوفانهای شن موجود در مسیر قطار و ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای راه آهن، از اختصاص اعتبار مناسب برای تثبیت ماسه های روان خبر داد.

مشاور مدیرعامل راه آهن و فرمانده بسیج راه آهن کشور هم در این نشست اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، بخش قابل توجهی از اعزام رزمندگان، حمل أدوات نظامی و انتقال پیکر شهدا با استفاده از ظرفیت راه آهن انجام شده است.

سرهنگ داود عباس زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به صنعت ریلی کشور دارند، افزود: دولت یازدهم و دوازدهم هم برنامه های اساسی برای توسعه شبکه ریلی کشور انجام داده است و راه آهن به عنوان محور توسعه کشور توسط رییس جمهور مورد تاکید است.

وی تأثیر اتصال چابهار و شهرهای استان به شبکه ریلی کشور را در جهت ایجاد تحول در محور شرق بسیار حائز اهمیت دانست.

مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق هم با تشریح برخی مشکلات و نواقص خط آهن زاهدان - بم، خواستار اختصاص اعتبار برای رفع این نواقص شد.

گفتنی است؛ در این دیدار تندیس یادمان۲۴۸ شهید راه آهن توسط فرمانده بسیج راه آهن کشور اهداء شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.