حجت‌ الاسلام علی خیور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته سیستان و بلوچستان تنها دارای 67 روحانی مستقر در نقاط محروم استان بود که با رایزنی های انجام شده با مرکز و تخصیص سهمیه، همچنین تلفیق روحانیون طرح مهاجر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این تعداد به 159نفر افزایش پیدا کرد.
وی افزود: بر این اساس امسال 92 نفر از روحانیون واجد شرایط علاوه بر طی کردن مراحل اداری از جمله مصاحبه حضوری در مناطق فاقد روحانی، مستقر و مشغول به انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی شدند.
وی تصریح کرد: بر اساس طرح تغذیه فکری روحانیون مستقر و غنی سازی فعالیت های فرهنگی این افراد، واحد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری هشت کارگاه آموزشی با محوریت تربیت مربی پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، قاچاق کالا و ارز و بحث طلاق، مهدویت، پاکدامنی از منظر آیات قرآنی، شبهه شناسی و شناخت وهابیت کرده است.
مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با هدف رفع مشکلات تبلیغی و نیازمندی های این عرصه، امسال روحانیون مستقر با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در قالب همایش طلایه داران تبلیغ دیدار کردند.
حجت الاسلام خیور گفت: امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 550 مبلغ بومی و حدود 200 نفر از روحانیون و مبلغان غیربومی را به نقاط مختلف روستایی و شهری استان اعزام و زمینه استقرار آنان را به نحو احسن فراهم کرد.
وی افزود: در ماه محرم نیز به منظور ترویج فرهنگ اسلامی به ویژه زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا بیش از 550 مبلغ مقیم و حدود 300 نفر از مبلغان حوزه های علمیه شهرهای قم، مشهد و اصفهان به مساجد شهرها و روستاهای محروم سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
وی اظهار داشت: مبلغان به مدت 12 روز در زمینه برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا(ع)، تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع)، ترویج تلاوت قرآن و احکام الهی و تبیین مباحث امر به معروف و نهی از منکر و سبک زندگی و نظارت بر اطعام و نذورات مردم فعالیت داشتند.
مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در ایام فاطمیه اول 500مبلغ و در ایام فاطمیه دوم 760 مبلغ، دهه فجر انقلاب اسلامی 900 مبلغ بومی و غیر بومی و در دهه آخر صفر 700 مبلغ بومی و غیر بومی به امر تبلیغ در نقاط مختلف استان مشغول بودند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.