به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از آنجایی که فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه این استان در بحث اقتصاد مقاومتی در گرو تحرک و برنامه ریزی اعضای این ستاد است؛ استفاده از تجارب استانهای موفق در این زمینه، صاحب نظران و دانشگاهیان راهگشا خواهد بود.
وی با تاکید بر استفاده از پتانسیل معادن و برطرف کردن معارضات مردم محلی در این زمینه افزود: تلاش مضاعف برای افزایش اکتشاف پهنه های معدنی با عیار بیشتر و ارزش افزوده به عنوان مهمترین بستر تحقق اقتصاد مقاومتی در اولویت است.
استاندار سیستان و بلوچستان خواستار رفع ذهنیت های منفی ضد توسعه در اجرای قوانین از سوی دستگاه های دست اندر کار با هدف رونق سرمایه گذاری شد.
محبی گفت: سند آمایش سرزمین باید به درستی اجرا و عملی شود.
وی افزود: نظام آموزشی و رسانه ها در ترویج آموزه‌های اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 70 درصد، 24 مصوبه اقتصاد مقاومتی این استان تاکنون اجرایی شده و بقیه نیز در دست اجراست.
غلامرضا مالکی افزود: امسال 56 پروژه از سوی دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان در راستای برنامه های 12 گانه اقتصاد مقاومتی به این سازمان ابلاغ شده است.
وی افزود: مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پنج پروژه اولویت دار و کلان سیستان و بلوچستان در بحث اقتصاد مقاومتی همچون راه آهن، بندر شهید بهشتی چابهار و غیره از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.
وی با اشاره به نیاز 70 درصد اعتبارات اختصاصی صندوق توسعه ملی به سیستان و بلوچستان در حوزه راه و شهرسازی گفت: بسته جامع اقتصاد مقاومتی این استان در حوزه حمل و نقل و راه و شهرسازی تدوین و به وزارت راه و شهرسازی برای برنامه ریزی ارسال شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.