سرهنگ یدالله ستوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی های چند روز اخیر سبب مسدود شدن مسیرهای روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان شده بود.
وی ادامه داد: با تلاش نیروهای راهداری 6 مسیر روستایی ساعت 8 و نیم صبح امروز بازگشایی شد اما همچنان یک مسیر در شهرستان فنوج مسدود است.
وی افزود: مسیرهای چاهان به زرآباد، جلگه چاه هاشم به اسحاق، کشیک به خیرآباد، بنت به کهودان، فنوج به سرحه و فنوج به ذرتی و جلگه مسیرهایی بودند که صبح امروز بازگشایی شدند.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی تا 2 روز آینده در استان به ویژه ارتفاعات مرکزی و نواحی جنوبی تداوم دارد.
علی ملاشاهی اظهار داشت: بارش ها در جنوب استان به صورت رگباری و سیلابی و در دیگر نواحی پراکنده، ملایم و ناچیز پیش بینی می شود.
وی افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها شاهد آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی در سیستان و بلوچستان هستیم.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.