سرهنگ یدالله ستوده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی های 2 روز اخیر سبب مسدود شدن 14 مسیر روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان شد.
وی ادامه داد: با تلاش نیروهای راهداری هفت مسیر روستایی صبح امروز بازگشایی شد اما همچنان هفت مسیر در شهرستان های نیکشهر، دلگان و فنوج مسدود است.
وی گفت: این بارندگی ها موجب طغیان رودخانه های فصلی و انسداد برخی مسیرها شده است.
به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی تا سه روز آینده در استان به ویژه ارتفاعات مرکزی و نواحی جنوبی تداوم دارد.
علی ملاشاهی اظهار داشت: در این مدت بارش ها در جنوب استان به صورت رگباری و سیلابی و در دیگر نواحی به صورت پراکنده، ملایم و ناچیز پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی ها با 38 میلی متر به توابع چابهار، 32 میلی متر توابع نیکشهر، 25 میلی متر در فنوج و 17 میلی متر در توابع خاش اختصاص داشت.
وی افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها شاهد آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی در استان هستیم.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.