ابابکر بلوچ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز ریمدان یکی از موقعیت های مناسب برای اشتغالزایی است و نقش مهمی در افزایش درآمد و معیشت مرزنشینان و توسعه بخش دشتیاری و سایر روستاهای چابهار دارد.
وی بیان کرد: برای فعالیت مناسب مرز ریمدان و جابجایی قانونی کالا و مسافر تلاش های زیادی انجام شده و چندین نشست هماهنگی با مسئولان محلی، استانی و کشوری برگزار شده است.
بخشدار دشتیاری بر ایجاد زیرساخت های مرز ریمدان نظیر اینترنت، پرداخت به موقع هزینه های برق مصرفی بازارچه، ساخت جاده 2 بانده ترانزیتی، راه اندازی پایانه بار و مسافر، ایجاد امکانات رفاهی، پذیرایی و اسکان تاکید کرد.
بلوچ ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در مرز ریمدان واگذار نکردن اراضی برای ایجاد امکانات در این بازارچه است که از طریق سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.
وی تصریح کرد: اراضی مرز ریمدان در سال های گذشته به عنوان زیستگاه گاندو ثبت شده و نیاز است تا سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری های لازم برای واگذاری زمین مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت های این مرز را انجام دهد.
وی ادامه داد: بازارچه مرزی ریمدان در سال 1387 افتتاح شده است و نباید بعد از گذشت 9 سال فاقد اینترنت و حتی دکل تلفن همراه و ایرانسل برای انجام کارهای اینترنتی باشد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی شامل بازارچه های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
سیستان و بلوچستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد که بیش از 900 کیلومتر آن با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است.
بازارچه ریمدان در فاصله 50 کیلومتری از جاده اصلی چابهار- راسک واقع شده و تا چابهار 120 کیلومتر فاصله دارد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.