همایش نقش علما و روحانیون در مقابله با جریانات تکفیری در ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این همایش که پیش از ظهر امروز در ایرانشهر برگزار شد، مسئول کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علمای شیعه و سنی وظیفه سنگینی در روشنگری فکری و فرهنگی مردم دارند، گفت: باید با اتکاء به آموزه‌های دینی دسیسه های دشمنان را خنثی کنیم. 

بروجردی با اشاره به اینکه هدف اصلی گروه های تکفیر، جنگ با اسلام و وحدت امت اسلامی است، افزود: آمریکا به دنبال ساماندهی سران داعش وانتقال آنان به دیگر کشورهای اسلامی از جمله افغانستان است. 

وی افزود بالا بردن آمار اعتیاد در سطح جوامع مسلمان از دیگر دسیسه های جوامع استثمارگر است و از زمان حضور نیروهای ناتو در افغانستان، تولید مواد مخدر از 200 تن در سال به 8 هزار تن در این کشور افزایش یافته است.

 امام جمعه زاهدان در همایش نقش علما و روحانیون در مقابله با جریانات تکفیری در دانشگاه ولایت ایرانشهر اظهار داشت: امروز وظیفه ما در مقابل افکار انحرافی و تکفیری که از سوی دشمنان تغذیه می‌شود بسیار سنگین است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی علما رسالت سنگین ابلاغ، روشنگری، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و مبارزه با فتنه های اختلاف زا با هدف ایجاد فاصله میان امت اسلامی را بر عهده دارند. 

آیت الله عباسعلی سلیمانی تصریح کرد: داعش زاییده وهابیت است و وهابیت سرباز آمریکاست. 

نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: هدایتگری های رهبر معظم انقلاب در جریان های مختلف سبب حاکمیت امنیت کامل بر کشور شده است.

مولوی نذیر احمد سلامی نقش سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی را در تامین امنیت و اقتدار کشور در مقابل تهدیدات دشمنان مهم دانست و گفت: سپاه پاسداران ستون فقرات کشور است.

وی گفت: دشمنان با اختلاف انداختن میان شیعه و سنی به دنبال تضعیف باورهای دینی و اسلامی ملت ایران هستند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: باید قدر امنیت و آسایش امروز خودمان را بدانیم در حالی که در کشورهای منطقه شاهد جنگ و خون ریزی هستیم.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز در این همایش گفت: سیستان و بلوچستان الگوی موفقی در منطقه در مساله وحدت و همدلی است.

سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی اظهار داشت: مبلغان با حضور خود در میان مردم در مناطق مختلف برای تبلیغ مسائل دینی و ارزشی نقش مهمی در تحکیم وحدت دارد. 

وی افزود: تقدیم بیش از 200 هزار شهید از شیعه و سنی در هشت سال جنگ تحمیلی برای حفظ اسلام به معنی وحدت است و امروز افتخار می کنیم در این منطقه خدمت گذار مردم در زمینه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و غیره هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.