سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به طور خانه به خانه توسط کارشناسان بهداشتی و داوطلبان سلامت در قالب تیم های 2 نفره در همه مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان انجام می شود.
وی ادامه داد: تمامی کودکانی که در سیستان و بلوچستان حضور دارند ایرانی و غیر ایرانی باید قطره واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.
وی از مردم سیستان و بلوچستان درخواست کرد واکسیناسیون فلج اطفال را جدی بگیرند و در صورتی که کودک زیر پنج سال دارند واحیانا در زمان مراجعه تیم های سلامت در منزل حضور نداشتند سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: حدود سه هزار نفر از تیم های سلامت و داوطلبان سلامت این دانشگاه اجرای این طرح مهم را بر عهده دارند.
طباطبایی اظهار داشت: جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار از جمله فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بروز این گونه بیماری ها قرار دارند، همواره اولویت مسئولان بهداشتی درمانی کشور است.
وی افزود: با وجود اینکه از سال 79 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است؛ اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسئولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی که در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی این استان مشاهده نشده است، طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال اجرا می شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.