حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موقوفه های امسال شامل زمین مسکونی، تجاری و کشاورزی بوده که با توجه به نیات واقفان برای انجام امور قرآنی، فرهنگی و سایر موارد وقف شده است.
وی ادامه داد: تاکنون چهار هزار و 835 موقوفه در سیستان و بلوچستان ثبت شده است که 2هزار و 381 فقره به زاهدان، هزار و 170 فقره به زابل، 950 به ایرانشهر و 334 به زهک اختصاص دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه از مجموع کل موقوفات سیستان و بلوچستان تنها یک درصد آن به بخش قرآنی اختصاص دارد ضروری است نگاه ویژه ای خیران و واقفان در این زمینه داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین این استان علاوه بر انجام وقف های مذهبی و دینی در زمینه های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده های بی سرپرست و ایتام نیز بیش از گذشته گام بردارند.
حجت الاسلام تدینی استفاده از ظرفیت های مردمی در گسترش فرهنگ وقف و سوق دادن مردم به انجام وقف های مشارکتی را از جمله مهمترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.