معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: فرهنگ سازی مصرف بهینه آب‌های موجود در سیستان و بلوچستان امری ضروری است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه «شورای هماهنگی مدیریت بحران استان» با اشاره به کاهش بیش از 90 درصدی بارندگی در سالجاری در استان، گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون در تمام نقاط استان کاهش محسوس بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل و بلندمدت سالهای قبل داشته ایم و این مسئله ضرورت مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی برای مردم در راستای مصرف بهینه آن را دوچندان می‌کند. 

باقر کرد ادامه داد : در حال حاضر علی رغم کمبود جدی آب و ادامه روند خشکسالی هنوز هم بخش زیادی از مردم آگاهی لازم در خصوص نحوه مدیریت مصرف آب ندارند لذا آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و صدا و سیما در این خصوص امری ضروری است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم و حیاتی استان مسئله آب است ، گفت : برنامه انتقال آب از دریای عمان و استحصال از آبهای ژرف در دست مطالعه است اما این طرحها زمان بر خواهد بود لذا فرهنگ سازی در بین مردم و مدیریت صحیح آبهای موجود به عنوان اولویت کوتاه مدت مورد توجه قرار گیرد. 

معاون امور عمرانی استانداری افزود : برابر اعلام سازمان هواشناسی روزهای دوشنبه و سه شنبه در زاهدان و دیگر نواحی مرکزی و جنوب شرق استان وزش باد شدید با سرعت 70 تا 80  که به صورت لحظه ای تا 90 کیلومتر بر ساعت هم می رسد.

کرد تصریح کرد: در اوایل هفته آینده از شنبه تا دوشنبه اولین بارش قابل توجه امسال را در قسمتهای جنوبی  استان داریم و در شمال استان نیز با وزش باد شدید و گرد و غبار مواجه خواهیم بود لذا این موضوع آمادگی لازم دستگاههای متولی بخش بحران را می طلبد.

وی اظهار داشت : خطوط برق و آب و تاسیسات زیربنایی در حاشیه شهرها و به ویژه شهرهایی که در بحرانهای قبلی هم معمولا با خطر مواجه بوده اند ، مقاوم سازی و دستگاهها آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط بحرانی داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جان مردم از وقت شان ارزشمندتر است، گفت: پلیس راه و راهداری در صورت احتمال بروز مشکل برای مردم درجاده های مواصلاتی در هنگام بروز طوفان و بارندگی نسبت به اطلاع رسانی و توقف خودروها اقدام کنند.

وی از فرمانداریها خواست: میزان آسیب پذیری شهرهایی که در حاشیه با سیلاب و احتمال بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی مواجه هستند را برآورد و به ستاد مدیریت بحران استان اعلام کنند.

معاون استاندارتصریح کرد : گذشته از  سوانح و تصادفات جاده ای که البته علت اصلی آن را نیز کارشناسان پلیس راه عامل انسانی و رفتارهای قانون گریز رانندگان می دانند ، سیستان و بلوچستان یکی از استانهای برتر در حوزه مدیریت بحران طی 4 سال گذشته بوده است.

باقر کرد در پایان گفت : با توجه به اینکه سفرهای نوروزی از اواسط اسفندماه شروع و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد و جاده های استان با افزایش رفت و آمد و ترافیک مواجه خواهد شد؛ لازم است دستگاههای متولی این بخش تدابیر لازم را در خصوص کنترل مسیرهای مواصلاتی و کاهش حوادث جاده ای بیاندیشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.