شاپور کاکولکی عصر سه شنبه در بازدید از بندر صیادی پزم کنارک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر صیادی پزم 250 فروند شناور صیادی لنج و قایق دارد که صیادان آن با مشکلات فراوانی برای انجام کارها مواجه هستند.
وی افزود: رسیدگی به مشکلات صیادان و بندر صیادی پزم کنارک موجب توسعه و رونق صید و صیادی و افزایش رضایتمندی فعالان این عرصه در جنوب سیستان و بلوچستان می شود.
وی بر ساماندهی سالن عرضه و توزیع ماهی، برق کشی و روشنایی معابر و مسیر ورودی، صید نکردن با کشتی های ترال کف روب، بیمه صیادان، سوخت رسانی و بهسازی بندر صیادی پزم تاکید کرد و گفت: قول می دهم تا پایان سال آینده (1397) تمام مشکلات یاد شده رفع شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: صدور مجوزهای صید مازاد بر ظرفیت ها و ذخایر دریا، صیادان چابهار و کنارک را متضرر می کند و بعدا ممکن است شکوائیه های متعددی از سوی این قشر زحمتکش داشته باشیم.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعالند.
هدایت الله میرمرادزهی اظهار داشت: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
وی افزود: 107 واحد صنایع شیلاتی و 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی نقش مهمی در بسته بندی و صادرات تن ماهیان در سیستان وبلوچستان دارند.
به گزارش ایرنا، سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.