رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت : مقام معظم رهبری با تقسیم استان سیستان و بلوچستان مخالف است.

محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بنده به همراه 5 نماینده دیگر استان، طی نامه ای به رئیس جمهور مخالفت خود را با تقسیم استان اعلام کرده‌ایم .

امینی فرد خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به دلایل تاریخی، استانی یکپارچه بوده و دو قوم اصیل بلوچ و سیستانی همراه با دیگر اقوام، سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی‌کرده‌اند و موجودیت یکپارچه‌ای را شکل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند تقسیم استان، توسعه آن را در پی دارد، گفت: دلایلی که برای تقسیم استان و توسعه پس از انقلاب بیان‌ می شود برای ما کارشناسی شده نیست زیرا زمانی که براساس آمایش سرزمین ، اعتبارات استانی تقسیم شود و اصل عدم تمرکز را رعایت کنیم و از مدل های مشابه در وسعت مانند استان کرمان استفاده کنیم مشکلات استان مرتفع خواهد شد .

امینی فرد تصریح کرد: مسئله یکپارچگی هویتی مهم ترین دغدغه نمایندگان برای تقسیم استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: من با تقسیم های متوالی کشور مخالفم؛ همگونی برخی از مناطق کشور سبب اختصاص امکانات بیشتری به آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه کشور باید هویت یکپارچه داشته باشد ، گفت: مسئله مهم دیگری که سبب مخالفت نمایندگان استان برای تقسیم سیستان و بلوچستان شده، نظر مخالف مقام معظم رهبری با تقسیم استان است که به واسطه وزیر کشور از این موضوع مطلع شدیم و این از جمله ملاحظاتی بوده که در نامه به ریاست جمهور قید شده است.

امینی فرد در پایان گفت: فراهم شدن مکانیزمی برای تمرکز اداری و ادارات کل در پاره از ادارات اساسی در مرکز جغرافیایی استان لازمه توسعه آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.