به گزارش ایرنا عبدالهادی فقهی زاده روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت و جشنواره هنرهای تجسمی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توجه و علاقه مندی مردم این دیار به فعالیت های قرآنی و سنت رسول الله(ص) بسیار ارزشمند است.
وی افزود: برگزاری هفته قرآن و عترت و فصل پایانی دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر علاوه بر تهران در استان های مختلف کشور با موضوعات متنوع، هنرمندان زیادی را به میدان عرضه آثارشان کشانده است.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با وجود دشواری های فراوان با همکاری مسئولان استانی به خوبی توانست این برنامه ها را در این نقطه از ایران اسلامی برگزار کند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بر اساس اعتقادات دینی قرآن کتاب زندگی است و اگر می خواهیم زندگی سعادتمندی داشته باشیم باید نیک ورزی بر گرفته از قرآن، سنت و عترت رسول الله(ص) و سایر بزرگان را الگوی خود قرار دهیم.
وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های مردمی به صورت خاص و از فعالیت ادارات دولتی در حوزه قرآن و عترت حمایت جدی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: این استان با توجه به داشتن توانمندی های زیاد در بحث فعالیت های فرهنگی و قرآنی نیاز به حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد دارد.
حسین مسگرانی افزود: انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت ویژه ای از موسسات قرآنی و فرهنگی فعال در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرهای مرزی داشته باشد تا شاهد توسعه این موسسات باشیم.
وی تصریح کرد: امسال با توجه به برگزاری برنامه های متنوع، وجود نشاط معنوی در طول دهه فجر در سیستان و بلوچستان کاملا مشهود بود.
وی اظهار داشت: برنامه های هفته قرآن و عترت با موضوعات و رویکردهای متنوع در بخش های رقابت های قرآنی، جشنواره فیلم کوتاه و قرآنی، هنرهای تجسمی و غیره در شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد.
وی گفت: 38 اثر در بخش فیلم کوتاه، 26 اثر در بخش فیلم مستند، 19 اثر در بخش هنرهای نمایشی، 75 اثر در بخش رسانه، 220 اثر در بخش هنرهای تجسمی عکس و 200 اثر در بخش پوستر و خوش نویسی به دبیرخانه این جشنواره رسید و 800 نفر برای رقابت های قرآن نام نویسی کردند.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از فعالان قرآنی و برترین های بخش های مختلف جشنواره هنرهای تجسمی فجر سیستان و بلوچستان تجلیل شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.