به گزارش ایرنا سرلشکر محمد علی جعفری روز سه شنبه در مراسم کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان که در مصلی قدس زاهدان برگزار شد؛ اظهار داشت: کشور سوریه تا چند ماه قبل به خودش اجازه پاسخ گویی به تجاوز مستقیم جنگنده های رژیم غاصب صهیونیستی را نمی داد اما امروز می بینیم که هواپیماهای این رژیم را سرنگون می کند که این نتیجه باورپذیری و الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: کشورهایی که انقلاب اسلامی را باور نکردند همچون مصر؛ امروز ما سرنوشت آنها را می بینیم.
وی ادامه داد: حاکمان این کشور پس از انقلابی که کردند دچار تنگ نظری شدند و انقلاب ما را الگو قرار ندادند و امروز می بینیم که با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکایی ها همراه شدند.
وی تصریح کرد: حزب الله لبنان، یمن و فلسطینی ها چون انقلاب اسلامی را الگوی خویش قرار دادند در برابر متجاوزگران با اقتدار ایستادگی می کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکست هیمنه دشمن توسط ایران سبب شده است تا سایر کشورها نیز در مقابل زورگویان و متجاوزگران ایستادگی کنند.
سرلشکر جعفری اظهار داشت: ️امروز ما به وضوح می بینیم که بسیاری از کشورهای منطقه راه جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفته اند.
وی بیان کرد: دشمنان بسیار در تلاش اند تا وحدت و انسجام ما را از بین ببرند اما به برکت رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصریت مردم همواره این توطئه ها خنثی شده است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین معجزات الهی است که با وجود تمام دشمنی استکبار جهانی همچنان با اقتدار و عزت راه خودش را ادامه می دهد.
وی افزود: مهم ترین هدف دشمنان ایجاد ناامنی در ایران است و دشمنان تلاش کردند تا مناطقی مانند سیستان و بلوچستان را ناامن کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شیعه و سنی در کنار یکدیگر برای برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان تلاش کردند.
سرلشکر جعفری اظهار داشت: در گذشته ما روزانه ده ها شهید در راه امنیت سیستان و بلوچستان تقدیم نظام جمهوری اسلامی می کردیم اما امروز به برکت مجاهدت های نیروهای نظامی در کنار نیروهای مردمی این استان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: دشمنان علیه ایران اسلامی جنگ هشت ساله را تحمیل کردند تا انقلاب نوپای ما را از بین ببرند.
وی ادامه داد: اگر مقاومت مردمی، همت بلند شهدا و خانواده های آنها نبود معلوم نبود امروز سرنوشت کشور چگونه بود.
وی تصریح کرد: همه دولت های غربی و شرقی با تمام امکانات خود پشت سر صدام ایستاده بودند ولی به برکت مجاهدت های رزمندگان، جانبازان و شهدا به اهداف شوم خود نرسیدند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با همین جنگ و مقاومت مردم در برابر متجاوزگران به دنیا صادر شد.
سرلشکر جعفری اظهار داشت: بزرگترین دستاورد جنگ این بود که ملت های دیگر باور کردند که می توانند در برابر زورگویی های استکبار جهانی ایستادگی کنند.
وی بیان کرد: تهاجم های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و شایعه پراکنی از مهمترین اهداف استکبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود که با آنها نیز مقابله شد.
وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با فشارهای اقتصادی، تحریم ها و بروز مشکلات اقتصادی سعی داشتند تا مردم را از نظام دلسرد کنند که با هوشیاری مردم این توطئه ها نیز خنثی شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: افتخار می کنیم که در این 40 سال با این همه دشمنی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده ایم.
سرلشکر جعفری حمایت گسترده مردم از انقلاب، بصیرت عمیق مردم، هدایت های حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و جانفشانی شهیدان را از جمله عوامل پیروزی و ایستادگی انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی ذکر کرد.
وی افزود: اقتدار ایران در دوران 39 ساله از پیروزی انقلاب اسلامی در طول تاریخ کشور بی نظیر است.
وی ادامه داد: امروز ابرقدرت های دنیا در برابر عظمت و اقتدار ایران اسلامی زانو می زنند و باید این اقتدار که حاصل خون شهیدان است را قدر دانست.
وی تاکید کرد: امنیت پایدار حاکم بر ایران با وجود تمام توطئه های دشمنان شبیه یک معجزه است که این امنیت حاصل خون شهداست.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وحدت و انسجام ملی در میان همه اقوام و مذاهب از دستاوردهای مهم انقلاب است.
سرلشکر جعفری اظهار داشت: دشمنان در پی تفرقه افکنی در این زمینه هستند اما رهنمودهای حکیمانه رهبری مانع توطئه دشمنان شده است.
وی با اشاره به اینکه در اوائل دوران دفاع مقدس تفاوت دیدگاه به وضوح قابل مشاهده است گفت: دیدگاه لیبرالی بنی صدر در مدیریت جبهه، زمینه ساز شکست های پی در پی در میدان نبرد بود.
وی ادامه داد: با فرار بنی صدر و تغییر دیدگاه به اسلامی و انقلابی دشمن پا به فرار گذشت و بعثی ها عقب نشینی کردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر زمان که در ایران اسلامی به دیدگاه انقلابی و بومی مردمی کشور خودمان نه کشورهای غربی متکی شدیم توانستیم مشکلات را برطرف کنیم.
به گزارش ایرنا کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با حضور سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، شماری از مسئولان کشوری و لشکری، اقشار مختلف مردم بسیجی و خانواده معظم شهدای این استان در مصلی قدس زاهدان برگزار شد.
در این مراسم از 55 کتاب شامل خاطره گویی و زندگی نامه شهدای سیستان و بلوچستان و تمبر یادبود کنگره ملی شهدای این استان رونمایی شد.
کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان دارای چند اجلاسیه از جمله اجلاسیه شهدای روحانی، اجلاسیه شهدای زن، اجلاسیه فرهنگیان و نخبگان و اجلاسیه فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس بود که در راستای این کنگره برگزار شده است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.