مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه ویژه به توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب مهارت و ارتقاء مهارت برای دستیابی به اشتغال جدید و خود اشتغالی توسط مقرری بگیران از اهداف این وزارتخانه در حوزه بیمه بیکاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم یاوری در همایش مدیران و کارشناسان حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان در چابهار افزود: بیمه بیکاری در واقع یک بسته حمایت اجتماعی است که در آن تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگان مشمول قانون کار که بدون میل و اداره از کار بیکار می شود بیمه بیکاری پرداخت می کند.

وی شرایط پرداخت مقرری بیمه بیکاری را برای کارگران متاهل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه و برای کارگران مجرد حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه بیان کرد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش بیمه ای در کل کشور 43 میلیون نفر است گفت: حدود 227 هزار نفر هم مقرری بیمه بیکاری در کشور دریافت می کنند.

 یاوری سرانه آموزش برای هر مقرری بگیر را 240 هزار تومان در هر ماه اعلام کرد و افزود: این مبلغ از حساب صندوق بیمه بیکاری پرداخت می شود.

 وی همچنین از معرفی  23 هزار نفر به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و بازآموزی و تجدید مهارت خبر داد.

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به اینکه  شناسایی، رصد، پیگیری و رسیدگی به مشکلات بنگاههای اقتصادی  در زمره اهداف اصلی و اولویت دار به شمار می روند، گفت:در سال 1396 بنگاه های اقتصادی مشکل دار به منظور تثبیت اشتغال و بهینه کرد خطوط تولید، حدود 18 هزار میلیارد تسهیلات دریافت کردند.

به منظور توانمندسازی، دانش‌افزایی و کارآمدی برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به جامعه هدف تولید‌کنندگان، کارگران و کارفرمایان، کارگاه آموزشی با همکاری موسسه کار و تامین‌اجتماعی و با حضور مدیران و کارشناسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان، به مدت دو روز در چابهار برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.