معصومه راحت دهمرده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیمی متشکل از پزشکان متخصص و رادیولوژیست در اجرای این طرح با بهزیستی همکاری می کنند و با حضور در مهدها، کودکان در سنین سه تا 6 سال را مورد معاینه شنوایی قرار می دهند.
وی افزود: طرح غربالگری شنوایی ویژه کودکان نوزاد از همان بدو تولد در بیمارستان ها انجام می شود و تمام دستگاه های غربالگر شنوایی در بخش های زنان و زایمان بیمارستان ها و مراکز تسهیلات زایمانی سیستان و بلوچستان مستقر است.
وی تاکید کرد: اجرای طرح های غربالگری و تشخیص زود هنگام مشکلات شنوایی نوزادان شیرخوار از جمله وظایف معاونت پیشگیری بحساب می آید و در این طرح کودکان زمانی که به دنیا می آید در همان 24 ساعت اول مورد معاینه شنوایی قرار می گیرند.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در طرح غربالگری شنوایی افراد سه تا 6 سال، کودکان که در مرحله نخست طرح غربالگری تا سنین مورد نظر مشکلاتشان به دلایل مختلف شناسایی نشده جامعه هدف هستند.
دهمرده افزود: هزینه مراجعه آزاد خانواده ها برای معاینه شنوایی کودکان 700 هزار ریال است که با تحت پوشش قرار گرفتن در این طرح کاهش بسیار محسوس می یابد و سمک به صورت رایگان برای کودکان با مشکل شنوایی تامین و بخشی از هزینه کاشت حلزون نیز پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: با تامین امکانات در مرحله بعدی این طرح در سایر شهرستان های استان نیز اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی در همه سطوح پیشگیری (سطح اول، دوم و سوم) ارائه خدمت می‌ کند و آگاه سازی در اولویت فعالیت ‌هاست.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است سعی داریم از آسیب های اجتماعی نو پدید جلوگیری شود، همچنین اجرای طرح های غربالگری در معاونت پیشگیری در دستور کار است.
وی تصریح کرد: طرح غربالگری شنوایی و بینایی با توجه به اهمیت موضوع همواره در سطح استان انجام می ‌شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.