به گزارش ایرنا حماسه سازان شیعه و سنی 19 شهرستان سیستان و بلوچستان و بخش های تابعه آن در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور با شکوه و گسترده در راهپیمایی سالروز پیروزی این انقلاب بزرگ بار دیگر با شوق و اشتیاق وفاداری خود به آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) و تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب را اعلام کردند.
مردان و زنان بلوچ و سیستانی، کرد، لر، ترک، بیرجندی، یزدی، کرمانی و سایر قشرهای ساکن در سیستان و بلوچستان امروز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نمایشی زیبا و با شکوه از اتحاد و همبستگی و وفاداری به نظام اسلامی را به اجرا در آوردند که به یقین دشمنان را متحیر و دوستان را شادمان کرد.
مردم این استان به عنوان پرچمداران وحدت و انسجام مذاهب اسلامی و مرزداران غیور ایران اسلامی شکوه حضور حماسی را یک بار دیگر به جهانیان نشان داده و یک صدا فریاد حمایت از نظام و انقلاب را سرداده و آمادگی خود برای حفاظت از مرزهای میهن اسلامی را اعلام کردند.
شماری از شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا شور و اشتیاق خود را برای حضور در این صحنه باشکوه بیان کردند.
امان الله شاهوزهی یکی از شهروندان اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم شیعه و سنی این استان همواره پیرو خط امام و رهبری هستند و در این راه تا پای جان برای دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی ایستادگی می کنند.
وی ادامه داد: حضور حماسی مردم در صحنه های انقلاب همواره بهترین پاسخ دندان شکنی به یاوه گوئیها و توطئه های دشمنان و مایه دلگرمی دوستان نظام جمهوری اسلامی ایران است.
یک بانوی بلوچ اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما زنان همگام با مردان خود از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و اهداف و آرمانهای انقلاب حمایت می کنیم.
مرادبی بی براهویی افزود: حضور در این راهپیمایی بسیار تعیین کننده است و باعث می شود توطئه های دشمنان علیه ایران و اسلام خنثی شود.
وی ادامه داد: ملت ایران هیچ ترسی از دشمنان نداشته و ندارد و همانگونه که در طول 39 سال گذشته با وجود همه تحریم ها و توطئه ها قاطعانه و مقتدرانه در صحنه ایستاده از این پس نیز مقتدرانه از انقلاب و نظام و میهن خود دفاع خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تحولات جاری جهان و تهدیدات و کارشکنی های دشمنان علیه جمهوری اسلامی و مسائل اخیر کشور که ریشه در فتنه بدخواهان نظام دارد حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن به معنی نشان دادن استواری و پایداری مردم بر روی اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: این حضور همچنین به معنای عهد و پیمان مجدد با آرمان های انقلاب و رهبری معظم انقلاب است و در واقع نشان دهنده عشق مردم به اصل نظام اسلامی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم در دوران انقلاب اسلامی با پذیرفتن رهبری و اصل نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که همواره پایبند به آرمان های خود خواهند بود.
امام جمعه زاهدان افزود: حضور گسترده مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی به دهان همه یاوه گویان و دشمنان این نظام الهی است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی وارث میراثی گرانبها از انبیای الهی هستند گفت: این ملت بزرگ در طول 39 سال پس از پیروزی انقلاب نشان داده اند در هیچ شرایطی دست از آرمان خود نخواهند کشید و همواره تا پای جان برای حفظ آن کوشا خواهند بود.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن میثاق با آرمان های انقلاب، امام امت و شهدا، نشان دهنده اقتدار ملی، به رخ کشیدن پایبندی مردم به نظام و انقلابِ خود و مانور اقتدار ملی است.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: دولتمردان در مقام قدردانی از مردم باید به معیشت و فرهنگ عمومی آنان بیشتر توجه کنند و هرچند که خود را مقید به پافشاری بر آرمان های نظام اسلامی می دانند اما متاسفانه یک بخش از تحریم ها تاحدی دولتمردان را با مشکل رو به رو و ناموفق کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: دولتمران باید توجه جدی تری نسبت به موضوع معیشتی و اقتصادی مردم داشته باشند زیرا مردم همواره برای حفظ نظام سنگ تمام می گذارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم این استان از دیر باز با انجام پیوندهای خانوادگی، برادر گونه در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و دارند که از آن می توان به عنوان استان برتر در زمینه وحدت یاد کرد.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: دشمنان اسلام از وحدت مردم شیعه و سنی این استان همواره دل نگران بودند و برای ایجاد اختلاف و تفرقه در برهه های مختلف توطئه های مذهبی و قومی را با هزینه های گزاف اجرا کردند اما با روشنفکری و روشنگری دانشگاهیان، علما، سران طوایف، معتمدان و هوشیاری مردم در هیچ یک موفق نشده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تجلی وحدت و انسجام ملی مردم سیستان و بلوچستان را می توان درراهپیمایی 22 بهمن به خوبی مشاهده کرد.
آیت الله سلیمانی افزود: حضور گسترده شیعه و سنی در راهپیمایی 22 بهمن الگویی وحدت آمیز برای امت اسلامی است.
نماینده مقام رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تاکید کرد: امام خمینی(ره) با برهم زدن تمام معادلات جهانی مبدا تحولات بزرگ در جهان شد و دین اسلام را به عنوان قدرتی بزرگ در جهان مطرح کرد.
یکی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقش بارز علما و روحانیت در قبل و بعد از پیروزی انقلاب به ویژه دوران مبارزه با رژیم منفور ستم شاهی همواره آگاهی بخشی و روشنگری ماهیت پلید رژیم طاغوت و دشمنان اسلام بوده است.
مولوی بلال حقانی منش افزود: حضور گسترده مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهد ما شیعه و سنی همواره هوشیار و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب خود هستیم.
یکی دیگر از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن به خبرنگار ایرنا گفت: حضور گسترده شیعه و سنی در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و مستکبران است.
مولوی یوسف گرگیج افزود: همچنین این حضور نشان دهنده تجدید پیمان دوباره با آرمان های انقلاب و رهبری است.
وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و مستکبران هیچ زمان چشم دیدن وحدت ملت بزرگ ایران را ندارند گفت: مخالفان این نظام الهی و دینی بدانند ما هیچ زمان مسیر خود را از یکدیگر جدا نخواهیم کرد زیرا رهبری بصیر و بیدار داریم که ما را ترغیب به وحدت و یکپارچگی می کند.
7316 **3213 **6081 خبرنگاران: عصمت جهانی و اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.