به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز سه شنبه در نشست شورای اداری منطقه سیستان با حضور ائمه جمعه، معتمدان و فرمانداران شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان در سرسرای فرمانداری زابل اظهار داشت: حضور انسان های فرهیخته، فرهنگی و شخصیت های بزرگ از والاترین امتیازات این استان به ویژه سیستان است که باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه استفاده کرد.
وی افزود: این استان مکانی قابل توسعه است که انسان هایی توسعه گرا در آن حضور داشته باشند.
وی گفت: سیستان و بلوچستان در افق توسعه قرار دارد و از جوانانی دارای شور و مدارج بالا برخوردار است.
وی ادامه داد: دولت با ایجاد زیرساخت ها زمینه ورود بخش خصوصی به سیستان و بلوچستان را فراهم می کند و نیاز است نخبگان و افراد شاخص جامعه نیز با روشنگری اقشار مختلف مردم نقش خود را برای ارتقای سطح توسعه استان ایفا کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان در گذشته محلی برای تولید گندم کشور بوده است تاکید کرد: این منطقه امروز دچار خشکسالی شده که می طلبد با برنامه ریزی مناسب راندمان تولید را افزایش داد.
محبی اجرای طرح 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان از طریق لوله را کار ارزشمندی توصیف کرد و گفت: با اجرای این طرح بخش عمده ای از مشکل بیکاری مردم منطقه حل می شود.
وی اظهارداشت: باید با تلاش، هم افزایی و تمرکز انرژی گام های متناسب با زمان در منطقه برداشته شود.
وی حضور امروز در منطقه سیستان را نخستین سفر درون استانی خود برشمرد و افزود: این نشست محلی با هدف افزایش همدلی و الفت برای حل مشکلات منطقه برگزار شده است.
وی تاکید کرد: دولتمردان نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارند و همه مسئولان با دلسوزی برای حل مشکلات مردم استان تلاش می کنند.
امام جمعه زابل نیز در این نشست گفت: با خشک شدن دریاچه هامون هزاران صیاد، دامدار و کشاورز بیکار شدند و فشار سنگینی به مردم و دولت ها از ابتدای خشکسالی تاکنون وارد آمده است.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا افزود: مشکلات سیستان می طلبد دولت توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.
وی اظهارداشت: سوء مدیریت و مدیریت های مثبت ناپایدار 2 مشکل عمده در منطقه سیستان است.
امام جمعه زابل استاندار سیستان و بلوچستان را فردی با تفکر بسیجی، با دیانت و متخصص عنوان کرد و گفت: نیاز است ظرفیت مرز در منطقه سیستان با نگاه ویژه به درستی مدیریت شود تا شاهد تبدیل تهدیدها به فرصت باشیم.
وی ادامه داد: ماهیانه مرز میلک افزون بر 20 میلیارد تومان در آمد دارد که با رفع موانع از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت باید بخشی از درآمد آن برای عمران و آبادانی منطقه اختصاص پیدا کند.
امام جمعه اهل سنت زابل نیز در این نشست گفت: برادران شیعه و سنی در منطقه سیستان در سایه وحدت زندگی مسالمت آمیزی دارند.
مولوی عبدالرشید شه بخش تاکید کرد: با توجه به جمعیت اهل سنت در منطقه سیستان انتظار است از جوانان اهل سنت دارای تخصص و شایستگی در فضاهای اداری استفاده شود.
به گزارش ایرنا شماری از معتمدان شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در این نشست ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان، تکمیل بزرگراه زابل - زاهدان، سرعت بخشیدن به اجرای طرح 46 هزار هکتار آبیاری با لوله مزارع دشت سیستان، لایروبی انهار، احیای تالاب بین المللی هامون با مشارکت و نظر مردم، اختصاص اعتبار ویژه برای شهرداری های منطقه سیستان، فعال کردن گذرهای مرزی و تکمیل جاده پرتردد کوه خواجه را خواستار شدند.
استاندار سیستان و بلوچستان روز /سه شنبه/ در نخستین سفر درون استانی خود با حضور در منطقه سیستان در نشست شورای اداری منطقه شرکت کرد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع است.
7317**3042 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.