صاحب گل صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های صنایع دستی منطقه، جذب گردشگران و تلاش در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان منطقه برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان شهرستان های جنوبی استان نظیر فنوج، قصرقند و ایرانشهر آثار دست ساخته خود در زمینه حصیر بافی را به نمایش گذاشتند.
وی گفت: هم اینک پنج هزار صنعتگر در نیکشهر در رشته های سوزن دوزی و حصیربافی فعالیت دارند.
وی بیان کرد: نیکشهر با برخورداری از ظرفیت های گردشگری فراوان و قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - میلک می تواند نقش موثری در جذب توریسم در سیستان و بلوچستان ایفا کند که این امر نیازمند برنامه ریزی مسئولان میراث فرهنگی برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت های این شهرستان است.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر در فاصله 465 کیلومتری جنوب زاهدان، از شمال و شمال شرقی به ایرانشهر، از جنوب و جنوب شرقی به چابهار و از غرب به استان های کرمان و هرمزگان محدود شده است.
تاریخچه صنایع دستی در سیستان و بلوچستان همچون دیگر مناطق ایران به گذشته های دور بر می گردد به طوری که بر اساس مشاهدات باستان شناسان نخستین شواهد دست ساخته ها در این استان را می توان به ابزار سنگی ساخته شده توسط انسان در منطقه لادیز به دوره پارینه سنگی دانست اما آن چیزی که به صورت متداول به عنوان صنایع دستی عموم مردم می شناسند به سایت های باستان شناسی استان نظیر شهر سوخته با آثاری همچون حصیر بافی، پارچه بافی و ابزار چوبی با قدمت پنج هزار ساله برمی گردد.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.