به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در آئین زنگ انقلاب در زاهدان گفت: دهه فجر حاصل خون شهدا و هدایت های امام راحل(ره) است.
علیرضا نخعی با اشاره به جایگاه والای جوانان و نوجوانان در تداوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر نقش دانش آموزان تاکید کردند و فرمودند که امید کشور به آنان است.
وی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش به همه مناطق سیستان و بلوچستان خدمات تعلیم و تربیت را برده به طوری که هیچ آبادی در این استان نمی توان یافت که در آن پنج دانش آموز لازم تعلیم وجود داشته باشد اما مدرسه نداشته باشند.
وی افزود: هم اینک 300 مدرسه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که جمعیت دانش آموزان آنها بین یک تا پنج نفر است.
وی با بیان اینکه هم اینک پوشش تحصیلی در سیستان و بلوچستان به حدود 92-93 درصد رسیده است گفت: اگر این استان در پوشش تحصیلی تا 100 درصد فاصله دارد به ارائه نشدن خدمات آموزشی مربوط نمی شود بلکه به افراد و خانواده های آنان بازمی گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان طرح روستا محوری را از ضرورت های آموزش و پرورش ذکر کرد و اظهار داشت: امسال با همت بنیاد برکت برنامه ریزی های لازم برای تقویت سرویس مدارس در این استان دستور کار قرار دارد.
نخعی ادامه داد: هم اینک حدود 30 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه محدودیت ها و تنگناها عزم خود را برای ارائه خدمات مطلوب به آحاد مردم به ویژه اقشار محروم جزم کرده است.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.