محمدرضا موثقی نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از آماده سازی مخازن، پایانه ها و تکمیل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران صادرات انواع محصولات پتروشیمی از بندر شهید بهشتی چابهار به کشورهای مختلف آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه ساخت شهرک پتروشیمی در چابهار توسعه و اشتغال هزاران نفر از افراد بومی را به دنبال دارد، افزود: در فاز نخست؛ صادرات سالانه چهار میلیون تن مواد پتروشیمی در این بندر پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه در شهرک پتروشیمی طرح‌ های اوره آمونیاک، متانول، آروماتیک، متانول آمونیاک، MEG ،MTP، انواع پلی اتیلن و کریستال ملامین تولید می شود، گفت: براساس پیش بینی ها ارزش تولیدات پتروشیمی چابهار سالانه سه میلیارد و 400 میلیون دلار است.
وی بیان کرد: مرحله نخست این مجتمع شامل هفت مجتمع پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه هشت میلیون و 500 هزار تن است که متانول به عنوان نخستین واحد آن تا پایان سال 98 به تولید می رسد.
مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران گفت: با تکمیل خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار و راه اندازی مجتمع پتروشیمی مکران، چابهار به سومین قطب پتروشیمی ایران بعد از ماهشهر و عسلویه تبدیل می شود.
موثقی نیا اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار یکی از بهترین نقاط برای صادرات و واردات کالا از جمله محصولات پتروشیمی است.
به گزارش ایرنا، شهرک پتروشیمی مکران به مساحت هزار و 200 هکتار در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار واقع شده است.
توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار در سال 1391 در هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تسریع در توسعه و آبادانی سواحل مکران این 2 سند بالادستی موجب شد تا شرکت شستان(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در سال 1391 طی تفاهمی با وزارت نفت، مسئولیت توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه مکران را به عهده گرفت.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشار دهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.