بخشدار مرکزی خاش گفت: پوشش بازماندگان از تحصیل در بخش مرکزی خاش رشد چشمگیری داشته است.

مجتبی شجاعی در حاشیه بازدید از مدارس عشایری دهستان کارواندر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی، جذب بازماندگان از تحصیل  و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح مدارس و آموزشگاه‌های بخش مرکزی خاش از رشد و رکورد مطلوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: این رشد شاخصی از اهتمام دولت و به‌ویژه همت مسئولان و دستاندرکاران نظام تعلیم و تربیت شهرستان خاش و کوشش و همت جامعه فرهنگی کنار مشارکت خیرین، سازمان نوسازی مدارس و سپاه پاسداران و فرهنگ‌سازی شکل گرفته توسط علما و معتمدین شهرستان است .

 شجاعی با اشاره به کلنگ‌زنی، احداث و اجرای بیش از ۲۷ فضای آموزشی طی یک‌سال  و بیش از ۳۴ واحد آموزشی در چهار سال اخیر در بخش مرکزی خاش گفت: نهضت مدرسه‌سازی و ساماندهی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل که از تکالیف اصلی و ماموریت‌های دستندرکاران و مسوولان شهرستان است. بحمدلله با پویایی و انرژی خاصی با تعامل و تعاطی فکری و معنوی خوبی بین مسوولان و بالاخص فرماندار محترم و نماینده محترم مردم در مجلس، ائمه جمعه و آموزش و پرورش شهرستان تداوم داشته و به‌زودی چند مدرسه خیری دیگر در دو روستای بخش مرکزی توسط خیرین عزیز یزدی، بسیج سازندگی سپاه و موسسه خیریه عنایت آغاز می‌شود.

شجاعی ادامه داد: ماموریت سیستم آموزشی و مدارس برای توسعه پایدار، تربیت انسان‌هایی است که خردمندتر، فهیم‌تر، مطلع‌تر، پایبندتر به اخلاق و دارای حس مسئولیت باشند.

بخشدار مرکزی خاش عنوان کرد: خوشبختانه سال‌های اخیر با توسعه کمی کدهای آموزشی مدارس در روستاها و نقاط عشایری بخش‌مرکزی از فقر فرهنگی، آموزشی که مانع توسعه اقتصادی و اجتماعی در روستاها بوده تا حدی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه که شاخص‌های آموزشی خاش با شرایط مطلوب و فاصله دارد، افزود:  چشم‌انداز سوادآموزی و دانش افزایی امیدبخش است. رهیافت مجموعه عمل،  جذب خیرین، اجرای صحیح سند تحول بنیادین، اسناد بالادستی کشور در بخش آموزش، جذب بازمانده از تحصیل، توسعه تعلیم و تربیت روستایی و عشایری، همیاری اولیا و ارکان روستا، روابط منظم اولیا و مربیان و ورزیدگی مجامع خیرین، دورنمایی از توسعه شهرستان در بستر جامعه انسانی توسعه یافته را فراهم می‌آورد .

مجتبی شجاعی در پایان  گفت: رفع مشکلات آموزش نه تنها تکلیف صرفا یک‌دستگاه نیست بلکه نیاز به عزم عمومی و همراهی با آموزش و پرورش دارد و لذا لازم است جامعه هم حساس و هم همراه و هم فعال و سهم‌پذیر و مسوولیت‌پذیر در تعلیم و تربیت و رشد و تعالی فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.