دکتر محمودرضا میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک کمبود زیر ساخت های حوزه درمان از جمله تخت بستری و نیروی انسانی مهمترین مشکل مردم سیستان و بلوچستان است و تلاش داریم تا بدون توجه به حاشیه پردازی ها و احیانا تخریب های هدفدار، وظیفه خود در قبال تامین منابع حوزه سلامت را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون 11 مرکز درمانی بزرگ در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
وی افزود: عملیات اجرایی 2 بیمارستان 320 تختخوابی زاهدان و 200 تختخوابی سراوان نیز در ماه های آتی به پایان خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: تامین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این 2 بیمارستان از هم اکنون آغاز شده است.
دکتر میری گفت: با توجه به اینکه در حاشیه شهر زاهدان با جمعیت حدود 320 هزار نفر بیمارستانی برای ارائه خدمات وجود نداشت و با کسب موافقت وزیر بهداشت مقرر شد بیمارستانی در ورودی شمالی شهر که جزو مناطق کمتر توسعه یافته است ساخته شود.
وی کمبود نیروی انسانی متخصص را از دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد و اظهار داشت: با وجود اقدامات اساسی که برای تامین نیروی انسانی متخصص بومی انجام شده همچنان در رشته هایی مانند پرستاری نیاز به نیروی انسانی داریم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک با یک میلیون و 620 هزار و 518 نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.