عبدالاحد ریکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجام 61 کیلومتر خط انتقال، 93کیلومتر شبکه توزیع، ساخت چهار هزار و 200 متر مکعب مخزن ذخیره، حفر و تجهیز پنج حلقه چاه، راه اندازی پنج ایستگاه پمپاژ، ساخت 65 کیلومتر مربع موتورخانه و 200 متر حصارکشی از جمله اقدامات این مدت بوده است.
وی افزود: اضافه شدن هشت دستگاه تانکر آبرسان سیار از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران به ناوگان آبرسانی سیار چابهار و کنارک و راه اندازی 2 دستگاه آب شیرین کن نیز از دیگر فعالیت های امسال شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان بوده است.
وی بیان کرد: امسال همچنین هشت هزار متر اصلاح و بازسازی لوله فرسوده خط انتقال توسط این شرکت در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
وی ادامه داد: 529 مورد انشعابات غیرمجاز آب در روستاهای سیستان و بلوچستان شناسایی شد که بعد از طی مراحل قانونی به مجاز تبدیل شدند.
ریکی با اشاره به کنترل کیفیت آب آشامیدنی روستاهای پوشش سیستان و بلوچستان گفت: گندزدایی آب شبکه توزیع روستاها توسط 519 دستگاه کلریناتور، چهار هزار و 248 مورد نمونه برداری و انجام آزمونهای میکروبی آب و 210 مورد انجام آزمونهای فیزیک وشیمیایی از جمله اقدامات کنترل کیفیت این شرکت در سالجاری بوده است.
وی با بیان اینکه امسال شاهد تابستان سرسخت از نظر آبی بودیم اظهار داشت: پنج هزار و 594 روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 2 هزار و 225 روستا برابر با 62.3 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان واقع در بخش گرم و خشک جنوب شرق ایران اسلامی با 11.5 درصد وسعت کشور پهناورترین استان محسوب می شود که با سکونت 14 نفر در هر کیلومتر مربع دارای پراکنده ترین مناطق جمعیتی است.
خشکسالی های پی در پی 18 سال گذشته در سیستان و بلوچستان در کنار این پراکندگی جمعیت سبب ایجاد مشکلات متعدد به ویژه در زمینه تامین آب برای 51 درصد جمعیت استان که در روستاها بسر می برند شده است.
هم اینک از مجموع بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان سیستان و بلوچستان یک میلیون و 416 هزار و 733 نفر آنان در روستاها سکونت دارند.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.