محمدهادی مرعشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه های آموزشی با چهار رویکرد مهارت های زندگی، سبک زندگی سالم، فرزند پروری و شناخت مواد مخدر برگزار شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت برنامه های آموزشی در بخش های مهارت های مراقبت از خود، مهارت های مقابله ای و مدرسه ای عاری از خطر ویژه 11 هزار و 215 دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شده است.
وی برنامه های آموزشی ویژه مهدهای کودک، پیشگیری از اعتیاد ویژه دانشجویان، معلمان، مربیان آموزشی، اساتید و مشاوران دانشگاهها، نیروهای نظامی، محیط های کارگری، محیط های اداری، روحانیون و مداحان را از دیگر اقدامات شاخص حوزه فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان برشمرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و 560 بسته آموزشی در 9 ماهه امسال با هدف اطلاع رسانی از آسیب های مصرف مواد مخدر در استان تهیه و توزیع شده است.
وی برگزاری 385 نمایشگاه، 620 کارگاه آموزشی، 210 همایش و جشنواره و تهیه و تولید 32 برنامه رادیویی و تلویزیونی را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ذکر کرد.
وی گفت: 173 تن انواع مواد مخدر در 9 ماهه امسال توسط دستگاههای عضو این شورا در سراسر استان کشف و ضبط شده است.
مرعشی اظهار داشت: این آمار در مقایسه با 158 تن کشفیات مواد مخدر مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش را نشان می دهد.
وی افزود: تریاک و حشیش بیشترین نوع کشفیات مواد افیونی در سیستان و بلوچستان در این مدت است که دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با انهدام باندهای بزرگ و کوچک قاچاق کشف و ضبط کرده اند.
وی تصریح کرد: حجم زیادی از این کشفیات مواد مخدر مربوط به شهرستان های سراوان و ایرانشهر بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: 110 باند بزرگ و کوچک قاچاق مواد مخدر در این مدت شناسایی و منهدم شده اند.
مرعشی ادامه داد: همچنین 579 نفر مظنون و متهم به توزیع و قاچاق مواد مخدر در این مدت در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور است که بیش از هزار و 400 کیلومتر مرز زمینی و دریایی با کشورهای همسایه دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.