علی خانقائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 75 درصد جابجایی مسافر در این مدت مربوط به داخل و 25 درصد نیز مربوط به خارج از سیستان و بلوچستان بوده است.
وی ادامه داد: جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان در این مدت رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از نظر عمر ناوگان حمل و نقل در هر 2 بخش حمل کالا و حمل مسافر در جایگاه مثبتی قرار دارد و اقدامات خوبی در راستای نوسازی ناوگان انجام شده است.
وی افزود: با وجود اینکه اکثر مردم سیستان و بلوچستان از وسایل نقلیه شخصی برای مسافرت و جابجایی استفاده می کنند این میزان جابجایی قابل توجه بوده است.
وی همچنین توجه به امنیت و به صرفه بودن استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بر لزوم برنامه ریزی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران توسط شرکتهای حمل و نقل مسافر تاکید کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 105 دستگاه ناوگان وی ای پی( vip) در کنار دیگر ناوگان حمل و نقل مسافر که از عمر متوسط پایینی برخوردار هستند شرایط خوبی را در این استان فراهم کرده است.
خانقائی اظهار داشت: هم اینک چهار پایانه مسافری در شهرستانهای زاهدان، زابل و چابهار وجود دارد.
وی به تردد بیش از 490 هزار نفر مسافر در 9 ماهه امسال از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه اشاره کرد و گفت : عمده این مسافران از طریق پایانه مرزی میرجاوه و به منظور تشرف به عتبات عالیات وارد کشور شده اند.
وی با بیان اینکه هم اینک سه شرکت مسافری سواری برای ارائه خدمات حمل و نقل به مسافران در پایانه های مرزی وجود دارند افزود: اقدامات خوبی برای توسعه پایانه مرزی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور)، 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.