به گزارش دریافتی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان محور وحدت و انسجام مسلمانان را قرآن و دین اسلام دانست و گفت: مشکلات و ناکامی‌های امت اسلام ناشی از اختلاف میان مسلمانان است.
وی افزود: مسلمانان دارای هر ملیتی که هستند با هم یکسان بوده و باید قوم‌ گرایی را کنار گذاشته و به ریسمان الهی چنگ بزنند و هیچ‌ کس نباید خود را برتر از دیگران بداند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان گفت: هیچ قوم و نژادی بر دیگری برتری ندارد و اسلام فضیلت را در تقوا می‌داند.
وی افزود: قرآن و دین اسلام مایه افتخار است و نباید توطئه دشمنان مسلمانان را متفرق کند.
مولوی اسماعیل زهی گفت: سران کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان باید تلاش کنند که مسلمانان به راه قرآن و رسول ‌الله (ص) بازگردند و از مذهب ‌گرایی و فرقه‌ گرایی دوری کنند.
وی تاکید کرد: اتحاد جهان اسلام و سعادت مسلمانان در تمسک آنان به قرآن و رسول (ص) و مشترکات دین اسلام است.
وی بیان کرد: ملت ایران از اقوام و مذاهب مختلف علاوه بر انسان‌ بودن و مسلمان ‌بودن در ایرانی‌ بودن و هویت مشترک ملی و آب و خاک با هم یکی هستند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: احساس برادری و اخوت ملی ما را بیشتر به هم پیوند داده و به هم نزدیک ‌تر کرده است.
وی گفت: ما همه مردم ایران از اقوام و مذاهب مختلف را دوست داریم و با آنان احساس برادری و همبستگی می‌کنیم.
وی افزود: ما بشریت را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت و مسلمانان را به حفظ اتحاد و ملت ایران را نیز به وحدت، انسجام و همبستگی ملی فرا می ‌خوانیم.
مولوی اسماعیل زهی از مسئولان خواست مشکلات مردم را با دقت بیشتری بررسی کرده و فشارها را برطرف کنند.
وی افزود: بیکاری و معیشت مردم از دیگر مشکلاتی است که باید مسئولان برای آن چاره‌اندیشی کنند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان تصریح کرد: جامعه اهل‌ سنت هرگز دنبال خشونت و ناآرامی نیست و این اطمینان را به مسئولان می‌دهم که اهل ‌سنت ایران به عنوان عضوی از پیکرۀ جامعه ایران هرگز دنبال براندازی، تنش و خشونت نیست.
وی افزود: خشونت ‌گراها که می‌خواستند از مرزهای کشور رخنه کنند و همچنین کشورهایی که در پی ناامنی مناطق سنی‌نشین بودند نتوانستند به اهداف خود برسند و این نشان می‌دهد که اهل‌ سنت با خشونت میانه‌ای نداشته و صرفا خواهان عدالت و مساوات بین مذاهب و اقوام ایرانی هستند.
مولوی اسماعیل زهی با اشاره به حادثۀ کشتی سانچی ضمن دعای مغفرت برای جان‌باختگان این حادثه و نائل‌شدن‌شان به درجۀ شهادت برای بازماندگان نیز آرزوی صبر و اجر کرد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.