به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با تبریک 29 دی (روز غزه) اظهار داشت: نامگذاری 2 روز در تاریخ به نام های غزه و فلسطین سبب جلوگیری از فراموش شدن آنها و خنثی شدن توطئه دشمنان در کم ارزش کردن این مسائل در جهان اسلام می شود.
وی ادامه داد: مردم به ویژه جوانان مقاوم غزه در هفتم دی سال 2008 میلادی با وجود هجمه شدید رژیم غاصب صهیونیستی علیه این منطقه نشان دادند با ایستادگی و توکل به خدا می توانند در مقابل تمام قدرت ها پیروز شوند.
وی افزود: روز غزه همچنین یاد آور پیروزی نیروهای مقاومت در جنگ 22 روزه است که رژیم صهیونیستی با موشک باران و حمله زمینی و دریایی خود بر مردم مظلوم منطقه در جنگی نابرابر شکست سیاسی - نظامی را قبول کرد.
وی تاکید کرد: 29 دی به روزی ماندگار در تاریخ بشریت تبدیل شده است.
امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: نشان دادن چهره واقعی رژیم صهیونیستی و مدعیان دروغین حقوق بشر از طریق سکوت مرگبار آنان در مقابل این جنایت ها و اثبات اعتقاد جمهوری اسلامی بر مقاومت به عنوان تنها راه حل رفع مشکل فلسطین و غزه از جمله مهمترین دستاوردهای این جنگ 22 روزه بود.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: آمریکا همواره همراه و همگام با رژیم صهیونیستی در تمام جنایات دست داشته است و در آخرین اقدام ترامپ بیت المقدس قبله نخست مسلمانان را به عنوان پایتخت این رژیم غاصب معرفی کرد.
وی افزود: این اقدام رئیس جمهور آمریکا نه تنها همراهی کشورها را به دنبال نداشت بلکه سبب منزوی شدن بیشتر این کشور در جهان شد.
امام جمعه موقت زاهدان با تسلیت حادثه دلخراش کشتی سانچی به بازماندگان آنان گفت: این اتفاق که حادثه ای کم سابقه در تاریخ کشتیرانی جهان محسوب می شود باید به طور دقیق و در تمام ابعاد توسط مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به برخی مشکلات در کشور گفت: باید با تدبیر و برنامه ریزی مسئولان زمینه رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و غیره در کشور فراهم شود.
وی کاهش نزولات الهی و بروز خشکسالی را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست بیان کرد: بر اساس آموزه های دینی هر چه در جامعه تقوا و ایمان کاهش یابد شاهد کم شدن برکت الهی خواهیم بود که اثرات آن از طریق خشکسالی و به وجود آمدن مشکلات فراوان برای مردم قابل مشاهده است.
وی بر تقویت ایمان و تقوا در جامعه برای رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: اگر رفتار مردم اصلاح نشود نه تنها برکت و نعمت الهی از آنان سلب می شود بلکه باید منتظر بلاهای دیگر هم باشیم.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.