مرتضی کوچکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نام نویسی برای این آزمون قرآنی از 18 آذر ماه آغاز شده است اظهار داشت: تاکنون سه هزار نفر برای شرکت در این آزمون نام نویسی کرده اند.
وی افزود: این آزمون 10 اسفند به صورت متمرکز توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این آزمون را تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم، جهت دهی آموزش های قرآنی در موسسات قرآنی و شناسایی و به روز رسانی بانک اطلاعات قرآن کشور و استعدادهای درخشان قرآنی ذکر کرد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: نام نویسی در این آزمون قرآنی به صورت اینترنتی در قالب 16 رشته حفظ قرآن کریم، سه رشته ترجمه و مفاهیم و چهار رشته معارف اهل بیت(ع) از طریق پایگاه www.quranedu.ir انجام می شود و هر نفر می تواند همزمان در چهار رشته شرکت کند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316** 3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.