غلامرضا جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر 200 هزار نفر در کشور به صورت سازمان یافته زیر پوشش فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی هستند.
وی ثبت ملی بازی های بومی و محلی را از سیاست های این فدراسیون ذکر کرد و گفت: یکی از برنامه های مهم این فدراسیون هم افزایی و هماهنگی بیشتر با سازمان میراث فرهنگی است تا بتوان از این ظرفیت برای ثبت ملی و جهانی بازی های بومی و محلی اقدام کرد.
وی در حاشیه نشست شورای ورزش سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با توجه به لزوم برنامه ریزی جامع برای مقابله با معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد یکی از رویکردهای این فدراسیون مبارزه با آسیب های اجتماعی از طریق گسترش و ترویج بازی های بومی و محلی است.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با اشاره به برنامه های دهه فجر بیان کرد: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افزون بر پنج هزار ویژه برنامه فرهنگی ورزشی با اعتبار 20 میلیارد ریال از سوی این فدراسیون پیش بینی شده است.
جعفری برگزاری رقابت های هفت سنگ قهرمانی کشور در خوزستان، کشتی در درگز و پاوه و حرکت و برکت در یزد را از مهمترین برنامه های ویژه دهه فجر فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی ذکر کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ارزش فرهنگی ورزش های بومی و محلی و حمایت از حقوق شهروندی درصدد هستیم که کیفیت کاری را افزایش دهیم که این مهم جز با حمایت نمایندگان مجلس اتفاق نمی افتد.
به گزارش ایرنا رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در سفر 2 روزه به سیستان و بلوچستان در نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بومی و محلی جنوب شرق که 29 دی در زاهدان برگزار می شود، شرکت می کند.
به گفته رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان در این دوره از رقابت ها ورزشکاران و هنرمندان استان های کرمان، خراسان جنوبی، یزد و کردستان شرکت دارند.
محمدامیر براهویی اجرای موسیقی سنتی و نمایش آداب و رسوم محلی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره ذکر کرد.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین نخستین دوره رقابت های کشتی کج گردان در این جشنواره کشوری برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به تنوع فرهنگی، تا کنون 130 بازی بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
براهویی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
به گزارش ایرنا هم اینک 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.