ایرج تاج ‌الدین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سواحل مکران به دلیل اتصال به آب های اقیانوسی نقش مهمی در توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان و شرق کشور دارد.
وی افزود: ستاد توسعه سواحل مکران همیشه سعی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته و تمام شرایط را برای این حضور فراهم می کند.
وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه سواحل مکران در سال گذشته خاطرنشان کرد: مشابه این همایش به منظور جذب سرمایه گذار و معرفی سواحل مکران در ماههای پایانی امسال در تهران برگزار می شود.
رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران گفت: مذاکره مستقیم با سرمایه‌ گذاران و معرفی این منطقه می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته باشد.
تاج الدین ادامه داد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر آبادسازی سواحل مکران و پیگیری های مستمر برای به سرانجام رسیدن طرح های توسعه ای توسط مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری و اقدامات مثبت دولت یازدهم نقش مهمی در آماده سازی زیرساخت های این منطقه داشته است.
وی تصریح کرد: سواحل مکران با توجه به موقعیت راهبردی دارای ظرفیت‌ های کم نظیر سرمایه‌ گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشگری، شیلاتی (پرورش آبزیان)، کشاورزی (کشت گلخانه ای)، ترانزیت، حمل و نقل و راه اندازی کارخانه های صنایع مختلف است.
رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران تسریع در آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی و توسعه گردشگری را خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید تمام امکانات برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده شود.
به گزارش ایرنا، وزارتخانه‌ های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ‌های مدیریت برنامه‌ ریزی، حفاظت از محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نیروی دریایی ارتش، استانداری های هرمزگان و سیستان و بلوچستان اعضای ستاد توسعه سواحل مکران هستند.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.