به گزارش ایرنا علیرضا رئیسی سه شنبه شب در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و مدیران بهداشت و درمان زاهدان اظهار داشت: با توجه به نتایج موفق کمپین حمایت از سلامت مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیاز است این طرح به عنوان یک برنامه مثبت و مثمر در سایر استان های کشور اجرایی شود.
وی افزود: دستاوردهای بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان حاصل تلاش های شبانه روزی و مجاهدت های دست اندرکاران این حوزه است و اگر همه دستگاه های متولی سلامت می توانستند هم پا و همراه با دانشگاه های علوم پزشکی حرکت کنند به طور قطع مشکلات این حوزه کمتر می شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جدی این وزارتخانه در عرصه بهداشت تلاش برای افزایش سلامت مادران و نوزادان است و برای این کار نیاز به صرف هزینه ها، اقدامات و مداخله های بهداشتی در درون بیمارستان ها داریم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید برخی هزینه ها را جایی صرف کنیم که مشکلات اتفاق می افتد به عنوان نمونه نیاز است سرمایه گذاری بیشتری برای تجهیز بیمارستان ها انجام شود تا آمار مرگ و میر بیمارستانی کاهش یابد.
دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت ویژه سیستان و بلوچستان در مقوله سلامت، افزود: هم اینک هزینه های زیادی صرف مبارزه با بیماری هایی مانند سل و مالاریا در این استان می شود که اغلب مربوط به اتباع بیگانه کشورهای همسایه است.
وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات فوق العاده ای در زمینه کاهش مالاریا و سایر بیماری های واگیر انجام شده که جای تقدیر دارد.
وی باقدردانی از خدمات ارزشمند همه دست اندرکاران سلامت سیستان و بلوچستان از آنان به عنوان مرزداران سلامت یاد کرد و گفت: با کوچکترین غفلت در مدیریت بیماری های واگیر به ویژه در مناطق مرزی دچار چالش جدی می شویم اما در این استان درایت و تدبیر مدیران سلامت در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیر تحول بزرگی را رقم زده است.
وی تصریح کرد: تحول سلامت دهان و دندان از برنامه های مهم وزارت بهداشت است که تلاش می کنیم با تربیت بهداشت کاران دهان و دندان و فعال کردن مراکز دندانپزشکی در شیفت های عصر و شب، زمینه کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم را فراهم کنیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تمام پروژه های عمرانی مصوب شده در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حمایت کامل وزارت بهداشت به منظور ارائه بهتر خدمات سلامت به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر رئیسی همچنین از خدمات مطلوب بیش از 10 هزار داوطلب سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر کرد و افزود: فعالیت داوطلبان سلامت سطح اول ارائه خدمات سلامت را از مراکز بهداشت به محله ها و خانه ها منتقل کرده و این حرکت نمونه بارز مشارکت مردمی است.
به گزارش ایرنا معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید یک روزه از برخی مراکز خدمات جامع سلامت و حاشیه شهر زاهدان و شرکت در گردهمایی اعضای هیات رئیسه و مدیران بهداشت و درمان استان، امشب زاهدان را به مقصد تهران ترک کرد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.