به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران اداره کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان با رویکرد مسئولیت همگانی در اقامه نماز و سلامت معنوی اظهار داشت: انسان امروز در امواج متلاطم ظلمت و کردار و رفتار زشت غرق شده و روح تشنه او را هیچ چیز دنیایی نظیر قدرت، علم، مقام و غیره سیراب نمی کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تنها چیزی که می تواند روح تشنه آدمی را سیراب و تشنگی واقعی او را برطرف کند پرستش خداوند است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: نماز بالاترین و بهترین سیستم پالایش روح و روان آدمی است.
آیت الله سلیمانی گفت: اندیشیدن به نقش بازدارندگی نماز و نمایان کردن اثرات این فریضه الهی موجب سلامت روح، روان شدن کارها و گرایش بیشتر افراد به فرایض دینی می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: اقتصاد این استان به عنوان پهناورترین استان کشور و دارا بودن ظرفیت و توانمندی های فراوان با وجود تلاش های صورت گرفته در شان مردمان فرهیخته آن نیست.
امیرمرتضوی افزود: با نگاه به بخش های مختلف اقتصادی این استان می توان دریافت که علاوه بر مباحث بیکاری و عدم متقارن توزیع و درآمد سرانه کم در سالهای مختلف براساس آمار منتشر شده بانک مرکزی جی.دی.پی(تولید ناخالص داخلی) استان در بخش خدمات 62 درصد، کشاورزی 26 درصد، صنعت کمتر از پنج درصد، برق و گاز سه درصد و ساختمان چهار درصد است.
وی ادامه داد: بخش معدن سیستان و بلوچستان با کمتر از یک درصد کمترین بخش را در تولید ناخالص داخلی آن به خود اختصاص داده در صورتی که این استان سرشار از ظرفیت های معدنی است.
وی درآمد ماهیانه هر سیستان و بلوچستانی را به طور متوسط کمتر از 500 هزار تومان ذکر کرد و گفت: این درآمد با درآمد ماهیانه هر ایرانی که به طور متوسط یک میلیون و 80 هزار تومان است از شکاف حدود 54 درصدی برخوردار است.
مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات فرهنگی این اداره کل گفت: این نهاد با برگزاری جشنواره ها، رقابت ها و برنامه های مختلف فرهنگی در بخش نماز همواره کوشا بوده است.
به گزارش ایرنا در این نشست از 42 خادم و فعال قرآنی اداره کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان تقدیر شد.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.