مهدی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد آزمایش در راستای اجرای برنامه ریزی های اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در 2 حوزه مدیریت و بهداشت بیماری های دام، طیور، آبزیان و کنترل کیفی فرآورده های خام دامی انجام شده است.
وی افزود: این آزمایشات شامل آزمایش های مولکولی، سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی و کنترل کیفی مواد غذایی بر روی فرآوده های خام دامی و نمونه های دام، طیور و آبزیان انجام شده است.
وی با بیان اینکه هم اینک 9 آزمایشگاه دولتی و 2 آزمایشگاه بخش خصوصی دام و طیور در سیستان و بلوچستان وجود دارد گفت: فعالیت آزمایشگاههای این استان نسبت به مدت مشابه با 51 هزار و 426 مورد آزمایش رشد هفت درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از انجام مایه کوبی علیه بیماری های دامی بر روی 2 میلیون و 396 هزار و 123 راس دام در این استان در 9 ماهه نخست امسال خبرداد و افزود: این تعداد مایه کوبی دام نسبت به مدت مشابه با افزون بر 2 میلیون و 810 هزار راس رشد 21 درصدی داشته است.
به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 2 میلیون و 849 هزار و 106 راس گوسفند و بز و حدود 140 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.