بخشدار مرکزی خاش از آغاز اجرای 22 طرح کشاورزی و 14 طرح عشایری در این بخش خبر داد.

مجتبی شجاعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طرحهای کشاورزی شامل مرمت قنوات،احداث استخر ،پوشش انهار ، احداث کانال آبیاری و انتقال آب با لوله در برخی آبادی‌های فاقد دهیاری در دهستان‌های پنجگانه بخش مرزی مرکزی خاش آغاز شده است.

وی افزود:در حوزه عشایری اقداماتی نظیر ساخت حوضچه و انتقال آب در مناطق مورفیش ، دشت آبخوان ، اناران ، گرز ، دومک‌، زردشورک ، اسپتک سنگان ، در حال اجرا است.

وی گفت:تعداد یکهزار و 647 خانواده عشایری با جمعیت بیش از 10هزار نفر در 4 کانون عشایری توحیدآباد پشتکوه ، قادرآباد دشت جارو ، دهنه دستگرد پشتکوه و درودی سنگان ساکن‌هستند که بخش اعظم نیاز شهرستان خاش و شهرستاهای همجوار به فراورده های دامی اعم از گوشت قرمز، انواع لبنیات  ، صنایع  دستی ،حصیربافی و سوزن دوزی را تامین میکنند.

شجاعی خاطر نشان کرد:به‌رغم خدمات مطلوب اداره عشایری شهرستان خاش، به دلیل فرسودگی ناوگان آبرسانی سیار، مشکلات متعددی در زمینه آبرسانی وجود دارد. 

وی ادامه داد : اداره عشایری شهرستان خاش با کمک آموزش و پرورش این شهرستان ، آموزش و پرورش عشایری استان و فنی و حرفه ای  توانسته اند در بخش آموزش عشایر ماموریت خود را به خوبی انجام دهند.

وی همچنین گفت:عشایر در دفاع از مرزهای کشورمان و همچنین در بحث تولید به عنوان ذخایری ارزشمند برای کشور هستند که علاوه بر این ، بخش عمده‌ای از توسعه شهرستان به توسعه عشایر مربوط است که همین دلیل خوبی است برای اینکه بتوانیم خدمات‌رسانی خوبی به این قشر انجام بدهیم.

شجاعی ادامه داد : اخیرا در حوزه تامین انرژی عشایر در کل کشور و کل استان‌ها اقدامات خوبی انجام شده که به زودی شاهد توسعه تامین ‌برق از طریق  انرژی خورشیدی در تعدادی مناطق عشایری بخش مرکزی خاش خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.