به گزارش ایرنا عادل آذر روز سه شنبه در سفر به چابهار و بازدید از توانایی ها و ظرفیت های تجاری و اقتصادی منطقه نظیر شهرک پتروشیمی و بندر اظهار داشت: آبادسازی سواحل مکران از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و باید همه مسئولان برای اجرای به موقع طرح های زیرساختی این منطقه تلاش کنند.
وی افزود: اجرای طرح های بزرگی نظیر پتروشیمی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان اشتغالزاست و موجب توسعه و رونق این منطقه می شود.
وی گفت: چابهار با توجه به موقعیت مناسب تجاری، اقتصادی و ترانزیتی به عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان و کشور کمک شایانی می کند.
وی پیشرفت طرح هایی نظیر پتروشیمی و افتتاح مرحله نخست بندر شهیدبهشتی چابهار را خوب ارزیابی و تصریح کرد: در تمام نقاط ایران کار و تلاش زیادی برای کاهش محرومیت در حال انجام است.
رئیس دیوان محاسبات از نبود هماهنگی میان مسئولان مختلف برای توسعه سواحل مکران انتقاد کرد و گفت: از هیچ کوششی برای آبادانی و اجرای به موقع طرح ها دریغ نخواهیم کرد و هرجا نیاز به کمک باشد ورود پیدا می کنیم.
آذر تصریح کرد: دیوان محاسبات کشور همه توان خود را برای کمک به توسعه سواحل مکران بکار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: شهرک پتروشیمی مکران هر چند خصوصی است اما با این وجود برای رفع مشکلات پیش رو و راه اندازی آن هرگونه رایزنی را انجام خواهیم داد.
به گزارش ایرنا رئیس دیوان محاسبات کشور و هیات همراه از ظرفیت ها و توانایی های تجاری، اقتصادی، صنعتی، گردشگری، ترانزیتی، بندرشهید بهشتی و ترمینال مسافری چابهار دیدن کردند و با مسائل و مشکلات منطقه آشنا شدند.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.