مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تولید 70 تن ماهی در قفس در دستور کار برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است.

ماندانا زنگنه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه تولید 70هزارتن ماهی در قفس، در کشور پیش بینی شده که فعالیت آزمایشی آن از سال گذشته در چابهار آغاز شده است.

وی افزود: تولید هر 10 تن ماهی در قفس، برای یک نفر به صورت مستقیم و برای 2 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند.

زنگنه عنوان کرد: تاکنون 11 شرکت موافقت اصولی برای پرورش ماهی در چابهار را دریافت کرده اند که طبق برنامه ریزی های انجام شده فعالیت آنان در فصل بعد و با پرورش 165 تن ماهی آغاز می شود.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: کنترل صید بی رویه آبزیان و انواع ماهی، کمک به ذخایر دریایی، تولید ارزان ماهی، صید بدون مخاطرات دریایی از جمله مزایای اجرای این طرح است .

زنگنه با اشاره به اینکه انواع ماهی‌های حلواسفید، صدف دریایی، میش ماهی، شانک و سوکلا در قفس پرورش داده می‌شوند، گفت: سواحل چابهار و کنارک 40  درصد صید کل کشور، رتبه دوم صید در اقیانوس هند بعد از اندونزی و رتبه نخست صید در غرب اقیانوس هند را به خود اختصاص داده و تأمین کننده بیش از 70 درصد ماهیان کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.