امید آذرنگ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره آموزشی با حضور 30 نفر از کارشناسان روابط کار و بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان به مدت 16 ساعت برگزار شد.
وی طرح های طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها را نخستین ضابطه مدرن در زمینه اجرای ارزشیابی مشاغل در کارخانجات دانست و گفت: واحدهای مشمول قانون کار که دارای حداقل 50 کارگر (اعم از موقت و دائم) باشند الزاما مشمول اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.
وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ارتقای سطح دانش شرکت‌ کنندگان عنوان کرد و افزود: آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با موضوع طبقه‌ بندی مشاغل، وظایف اعضای دائمی کمیته طبقه ‌بندی مشاغل، مفاد دستورالعمل اجرایی طرح، نحوه ضوابط مربوط به فوق ‌العاده جذب و مزایای پست و الزامات اجرای طرح ارزشیابی و طبقه‌ بندی مشاغل در کارگاه‌های تحت پوشش از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بزرگترین و مؤثرترین عامل انگیزه برای کارکنان و جلب رضایت آنان، حقوق و دستمزد است.
وی اظهار داشت: نبود تعادل بین حقوق و دستمزدها و نبود ضابطه صحیح برای تعیین ارزش واقعی مشاغل یکی از بزرگترین مشکلات مدیران در محیط ‌های کاری است.
وی گفت: با تحقق دستورالعمل اجرایی طرح و نظام ارزیابی، مشاغل مختلف بر اساس روش امتیازی که مبتنی بر تجزیه‌ و تحلیل عوامل تشکیل ‌دهنده شغل است مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.