محمدمهدی احمدی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رفع معضلات و مشکلات فرهنگی از جمله اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی افزود: منظور از رفع مشکلات فرهنگی یعنی کمک به تقویت و تجهیز اماکن فرهنگی و رفع معضلات فرهنگی به معنی تقویت شورای فرهنگ عمومی در استان ها برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی با هدف آسیب شناسی معضلات و تلاش برای کاهش آنهاست.
وی تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه آسیب شناسی معضلات اجتماعی و فرهنگی مشاور دارد و نشست های مختلفی در رابطه با چگونگی حرکت در مسیر کاهش معضلاتی مانند اعتیاد و حاشیه نشینی که حل آنها مورد تایید رهبر معظم انقلاب نیز است در این وزارتخانه برگزار می شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین دبیرخانه ای در این وزارتخانه برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر وجود دارد و کارگاه های آموزشی مختلفی برای کارکنان و اصحاب فرهنگ و هنر با هدف کمک به انتخاب سوژه های آنان در قالب آگاهی بخشی جامعه از آسیب های اجتماعی برگزار شده است.
دکتر احمدی که در حاشیه مراسم پایانی کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) با خبرنگار ایرنا گفت وگو می کرد، گفت: کنگره ها و همایش های مختلف، نشست های پرس و پاسخ و برنامه های هنری و ادبی با هدف ارتقای فرهنگی و افزایش سطح معرفتی جامعه نسبت به ارزش های انسانی، الهی و معنوی همه ساله در مناسبت ها و ایام مختلف در طول سال با همکاری این وزارتخانه برگزار می شود.
وی تاکید کرد: وضعیت حوزه ادبیات در ایران به نسبت خوب است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار بخش خصوصی در قالب انجمن های شعر و ادب به اصحاب این حوزه توجه ویژه دارد.
وی تصریح کرد: به حوزه شعر و ادب توجه خاصی شده است زیرا از این زبان می توان برای بیان خیلی از خوبی ها و مسائل استفاده کرد.
وی گفت: امروز زبان هنر و ادبیات تاثیرش از زبان خطابه در جامعه بیشتر است بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد و نظام جمهوری اسلامی به این زبان توجه خاصی دارند.
به گزارش ایرنا دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از شعرای برجسته داخلی و خارجی همراه با قرائت بیانیه هیات داوران پنجشنبه شب در زاهدان بکار خود پایان داد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.