دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) با حضور جمعی از شاعران داخل و خارج کشور در سالن سینمای هلال زاهدان شروع بکار کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا دومین کنگره شعر پیامبر مهربانی با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و با حضور جمعی از شعرای داخل و خارج از کشور در کنار شعرای سیستان و بلوچستان امروز (چهارشنبه) در سالن فرهنگی و سینمایی هلال زاهدان آغاز شد.

مدیر کل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کنگره با اشاره به برگزاری کنگره پیامبر اعظم در سال85 در مشهد مقدس ، اظهار داشت: برگزاری دومین کنگره شعر پیامبر مهربانی در زاهدان نقطه عطفی برای این استان پهناور محسوب می شود.

سید علی حسینی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت دکتر عباسعلی نورا نماینده اسبق زاهدان و زابل ، گفت: مرحوم نورا از نمایندگان مخلص و پرکار مجلس شورای اسلامی بودند و ضایعه درگذشت ایشان را به مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان تسلیت و تهنیت عرض می‌ کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری چمین حمایش هایی آشنایی با فلسفه های وجودی بزرگوارانی چون پیامبر اکرم (ص) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این کنگره ضمن  قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برای دومین بار شاهد برگزاری کنگره شعر پیامبر مهربانی در مرکز سیستان و بلوچستان هستیم.

حسین مسگرانی افزود: این کنگره به مدت دو روز و با هدف ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران و جهان اسلام، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی تا فردا 14 دی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) از 2 بخش شعر نو و کلاسیک تشکیل شده و 12 داور برجسته کشور آثار رسیده به دبیرخانه را مورد داوری قرار دادند که نفرات برتر در آیین اختتامیه تجلیل می شوند.

لازم به ذکر است که  علاوه بر هنرمندان کشوری و استانی شعرای کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان آثار خودشان را به این کنگره ارسال کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.