روشن نارویی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای خریداری این تانکرها 21 میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری هزینه شده است.
وی با قدردانی از توجه دفتر مقام معظم رهبری برای کاهش مشکلات مردم چابهار در زمینه آبرسانی سیار اظهار داشت: انتظار می رود سازمان منطقه آزاد و بنادر ودریانوردی نیز به داد مردم بی آب روستاهای چابهار برسند.
وی افزود: شهرستان چابهار محروم ترین منطقه کشور از نظر دسترسی مردم به آب سالم وبهداشتی است بطوریکه شاخص دسترسی مردم به آب فقط 23 درصد است.
وی با بیان اینکه 77 درصد مردم شهرستان چابهار به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند، خاطرنشان کرد: هم اینک تعداد 49 دستگاه تانکر(24 تانکر دولتی و 25 تانکر استیجاری) در 406 روستا کار آبرسانی سیار را انجام می دهند.
وی گفت: 146 هزار و 317 نفر با 32 هزار و 476 خانوار ساکن در 406 روستا ماهانه با 6 هزار و 741 سرویس، به صورت سیار آبرسانی می شوند که به هر نفر در شبانه روز 15 لیتر آب تحویل می شود.
مدیر آب و فاضلاب روستایی چابهار ادامه داد: براساس برآورد این اداره ماهانه 80 هزار و 892 مترمکعب آب به وسیله ناوگان آبرسانی سیار به مردم روستایی تحویل می شود.
نارویی خواستار تحویل حداقل 18 دستگاه تانکر جدید برای تقویت آبرسانی سیار در شهرستان چابهار شد و خاطرنشان کرد: از مجموع 438 روستای این شهرستان تنها 25 روستا دارای شبکه آبرسانی هستند که بصورت شبانه روزی آب در شبکه جریان دارد.
وی تکمیل دو مجتمع آبرسانی شامل «261 روستایی پایین دست سد زیردان در محدوده پیرسهراب، تلنگ و پلان و 201 روستایی پایین دست سد پیشین» در محدوده دشتیاری را خواستار شد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی ** انتشار دهنده : حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.