مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از راه اندازی شعب اتاق تعاون در سه شهرستان سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری و سال آینده خبر داد.

مهرداد جهاندیده در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:با پیگیری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان به منظور تشکیل اتاقهای تعاون در شهرستانهای استان و بهره مندی هر چه بیشتر شرکتهای تعاونی از خدمات اتاقهای تعاون و موافقت معاون امور تعاون وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برای اولین بار علاوه بر اتاق تعاون استان، اتاق تعاون  در سه شهرستان زابل، ایرانشهر و چابهار راه اندازی می شود.

وی گفت: اتاق های تعاون یکی از ارکان مهم بخش تعاون برای تقویت همبستگی و مشارکت عمومی شرکتهای تعاونی و اتحادیه ها برای دستیابی به اهداف این بخش به شمار می رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هدف از راه اندازی اتاق تعاون در این شهرستان‌ها را کمک به توانمند سازی تعاونیها و اتحادیه ها و راهنمایی آنها در امور فنی ،حقوق مالی ، اداری و بازرگانی ؛ داوری در امور حرفه ای بین اشخاص حقوقی بخش تعاونی با یکدیگر و یا با سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز بین دو شخص حقوقی بخش تعاون با اعضایش از طریق مرکز داوری و صدور کارت عضویت و کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی بخش تعاون با رعایت مقررات مربوطه بیان کرد.

جهاندیده همچنین به امضای تفاهمنامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان هم اشاره کرد و افزود: در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص واگذاری امور تصدی گری به بخش غیر دولتی، این تفاهمنامه امضا و اموراتی نظیر بررسی گزارشات مالی اتحادیه ها و تعاونی ها، اجرای نظام نظارتی، نظارت بر نحوه برگزاری مجامع عمومی،برگزاری برنامه های ترویجی و دوره های آموزشی و رسیدگی به شکایات به اتاق تعاون استان واگذار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.