معصومه هادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه که از اول دی ماه جاری با هدف ترویج و توسعه‌ فرهنگ کتاب‌ خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برپا شده تا پایان همین ماه پذیرای کودکان و نوجوانان و سایر علاقه مندان است.
وی ادامه داد: این حرکت فرهنگی مدتیست در کشور آغاز شده و راهی برای معرفی تازه ‌ترین کتاب‌های منتشر شده به فرهنگ‌ دوستان است تا از این طریق بتوان فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در کودکان و نوجوانان گسترش داد.
وی تاکید کرد: از آنجایی که کتاب و کتاب خوانی همواره یکی از دغدغه‌های کانون پرورش فکری بوده ضروریست در این راه نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی بیش از گذشته این نهاد را یاری کنند تا یک حرکت فرهنگی بزرگ و منسجم در سیستان و بلوچستان شکل گیرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه در کمیته‌ نظارت بر محتوای کانون و در سطح ملی مورد تایید قرار گرفته‌ اند و با ویژگی‌های سنی و عاطفی کودکان تناسب دارد.
وی گفت: در این نمایشگاه 45 عنوان کتاب از انتشارات کانون و 207 عنوان کتاب از سایر انتشارات مورد تایید کانون پرورش فکری عرضه شده است.
وی بیان کرد: علاقه مندان می توانند برای حضور در این نمایشگاه همه روزه به اداره کل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان واقع در بلوار جمهوری اسلامی زاهدان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا هم اینک 26 مرکز ثابت و سه مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان فعالیت‌ های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را به افزون بر 30 هزار عضو این نهاد ارائه می دهند.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.