به گزارش دریافتی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: میدان دادن به جوانان اهل سنت زمینه ساز خدمت صادقانه آنان است.
وی افزود: اگر به نخبگان اهل‌سنت میدان داده شود، صادقانه و سالم خدمت می کنند.
امام‌جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به انتخاب حسین ثوری به سمت ریاست فدراسیون بوکس کشور، اظهار داشت: جای خوشحالی است که مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان‌ و بلوچستان و از جوانان اهل سنت این استان به‌ عنوان رئیس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است.
وی ادامه داد: امروزه بسیاری از ورزش‌ها در سطح جهان به رقابت‌های بسیار بزرگ تبدیل شده‌اند که موفقیت هر کشور در این رقابت‌ها موجب سربلندی ملت می‌شود.
وی خطاب به افرادی از اهل‌سنت که به پست‌های دولتی گمارده می‌شوند گفت: پیام بنده به تمام فرزندان اهل‌سنت که به آنان مسئولیتی داده می‌شود این است که با فعالیت صادقانه و سالم و حرکت در مسیر قانون به‌نحوی کار کنند که زمینۀ ورود دیگر نخبگان و شایستگان اهل‌سنت به مسئولیت‌های دولتی فراهم شود.
وی از مسوولان درخواست کرد: بیش از پیش زمینه استخدام و بکارگیری اهل‌سنت را در سطح کشور و استان فراهم کنند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان تصریح کرد: مطمئن باشند اگر به نخبگان و شایستگان جامعه اهل‌سنت میدان داده شود بیشتر از دیگران کار خواهند کرد.
وی تاکید کرد: انتظار است از جامعۀ اهل‌سنت به عنوان هموطن و شهروند ایرانی در پست‌های کلیدی استفاده شود.
وی ادامه داد: شیعه و سنی دو برادر هستند و رضایت پروردگار و منافع جمهوری اسلامی در نگاه برابر به این دو است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: وحدت که جزو استراتژی‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است، اقتضا می‌کند که بین آحاد ملت ایران مساوات برقرار شود و همه را کنار یکدیگر قرار دهیم.
وی ادامه داد: نباید ملت را به‌ مذاهب و قومیت‌های مختلف تقسیم کنیم.
به گزارش ایرنا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برادران اهل سنت زاهدان در بیش از 20 مسجد و برادران و خواهران اهل تشیع در یک مکان (مصلی قدس) اقامه می شود.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.