رضا اربابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان در ساعت 5:30 به 93کیلومتر بر ساعت رسید که دید افقی را به 700 متر کاهش داد.
وی افزود: غلظت گرد و غبار 878 میکرو گرم بر متر مکعب معادل 6برابر حد مجاز رسید.
وی ادامه داد: دما در منطقه نیز 12درجه سانتیگراد کاهش یافت که بروز این پدیده ها سبب شد تا مدارس پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان تعطیل اعلام شود.
به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان کاهش دمای محسوس هشت تا 12 درجه ای از امروز چهارشنبه در این استان آغاز شد.
علی ملاشاهی اظهار داشت: این کاهش دما تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه شمالی این استان ادامه دارد.
وی بیان کرد: بادهای سرد شمالی همچنین در شورگز تا فهرج و ریگان به سمت بزمان و دلگان و همچنین میرجاوه تا سراوان برای امروز قابل توجه و در جاده نصرت آباد تا فهرج و بم به سمت ریگان - بزمان و نیز زابل به سمت نهبندان گرد و خاک سبب کاهش دید و کندی عبور و مرور خواهد شد.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمالی ترین قسمت سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.