رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر گفت: به منظور حل مشکلات ناشی از کمبود فضای درمانی شهرستان ایرانشهر موافقت احداث بیمارستان 500 تخت خوابی ایرانشهر اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا برخی از اتفاقاتی که در بیمارستان ایران ایرانشهر رخ داده گلایه های تعدادی از شهروندان این شهرستان را به همراه داشته است.

برخی از مراجعه کنندگان به این بیمارستان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از خدمات دهی آنجا رضایت نداشته و بعضی از زنان ایرانشهری از مشکلاتی که بویژه در بخش زایمان این بیمارستان برای خود و یا نوزادشان رخ داده بود سخن می گفتند، شهروندان ایرانشهری تعداد بالای مراجعه کنندگان در طول روز را علت رخداد برخی از اتفاقات در این بیمارستان می دانند.

رئیس مجمع نمایندگان و نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا  در این زمینه اظهار داشت: بمنظور رفع مشکلات بیمارستان های ایرانشهر که مراجعات زیاد بیماران یکی از دلایل آن است ، موافقت کمیسیون ماده23 الحاقی رای برای احداث بیمارستان 500 تخت خوابی در ایرانشهر گرفته‌ایم.

محمد نعیم امینی فرد خاطر نشان کرد: کلنگ زنی بیمارستان 500  تخت خوابی ایرانشهر برای سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده بود که بنا به دلایلی با تاخیر یکماهه کلنگ زنی خواهد شد و تا زمان کل زنی باید در جهت بهسازی و نوسازی تخت های بیمارستان های ایرانشهر تلاش شود.

وی افزود: در حال حاضر با ضریب 100 درصدی اشغال تخت های بیمارستان در ایرانشهر مواجهیم و این مهم اختصاص ردیف های مصوب و اهتمام جدی کمیسیون بهداشت و درمان ، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه را میطلبد.

 بیمارستان های ایرانشهر پس از استقلال از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر توانسته خدمات بهتری را به نسبت گذشته به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

امینی فرد عنوان کرد: امکانات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در حد دانشکده است و با توجه به وسعت سرزمینی که تحت پوشش دارد، ساختار یک دانشکده جوابگو نیست و نیاز است تشکیلات آن به دانشگاه ارتقاء یابد چرا که با این ساختار نمی توانیم جذب نیرو و تربیت نیروی انسانی را داشته باشیم.

محمد نعیم امینی فرد با اشاره به اینکه بیمارستان های ایرانشهر هنوز هم از استانداردهای جهانی عقب هستند، افزود: به ازای هر هزار نفر جمعیت 0/6 درصد تخت در بیمارستان های ایرانشهر وجود دارد درصورتی‌که این استاندارد در سطح کشور  1/7  درصد است.

امینی فرد خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه شهرستان ایرانشهر در مرکز قطب درمانی قرار گرفته و حدود یک میلیون و 200 هزار نفر مراجعه ای که علاوه بر حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، از شهرستان های مجاور صورت میگیرد فضای درمانی بیمارستان های آن را کاهش می دهد.

وی با اشاره به انجام 13 هزار زایمان در بیمارستان ایران در ایرانشهر، افزود: اگر چه بیمارستان ایران با استانداردهای کشوری فاصله دارد اما خدمات ارائه شده در این بیمارستان ارائه می شود مطلوب است و این تعداد زایمان در نوع خود بی نظیر است .

رئیس مجمع نمایندگان خاطر نشان کرد: اخذ موافقت نامه کمیسیون ماده 23 الحاقی برای احداث بیمارستان 500 تخت خوابی ایرانشهر یکی از اقدامات موثر برای رفع مشکلات بیمارستان هایی نظیر بیمارستان ایران در ایرانشهر بود.

وی با اشاره به کمبود های شدید زیرساخت های درمانی در ایرانشهر، گفت: خدمات دهی پزشکان و کادر درمانی بیمارستان های ایرانشهر با وجود تاخیر در پرداخت مطالبتشان ، جای قدردانی دارد .

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص گلایه ها و شکایات  شهروندان ایرانشهری از اتفاقاتی که برای آنان در بیمارستان ایران ایرانشهر رخ داده، گفت: تمامی این ادعاها باید راستی آزمایی شود ، بعضی مواقع امکان بروز خطای پزشکی وجود دارد که شکایت بیماران مطرح و  از طریق دانشکده علوم پزشکی و نظام پزشکی پیگیری می شود .

امینی فرد با بیان اینکه به عنوان وکیل مردم به شکایات شهروندان رسیدگی می کند ، اذعان داشت: سازمان نظام پزشکی به عنوان سازمانی مستقل درخواست های مردم را بمنظور کاهش قصورهای پزشکی دنبال می کند لذا به تمامی مردم توصیه میکنیم مطالباتشان را از مجاری ذیربط و دفتر نماینده حوزه انتخابیه خود پیگیری کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.