رضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به کیفیت بالای گوجه فرنگی تولیدی گلخانه ای یکی از کشاورزان بخش لادیز میرجاوه امسال برای نخستین بار صادرات محصول تولیدی این کشاورز به کشور روسیه انجام و مقرر شد ماهانه 200 تن محصول تولیدی وی به این کشور صادر شود.
وی ادامه داد: شرایط اقلیمی شهرستان مرزی میرجاوه سبب شده انواع محصولات سردسیری، گرمسیری و نیمه گرمسیری در این شهرستان با کیفیت بسیار بالا تقریبا در حد ارگانیک تولید و روانه بازار مصرف شود.
وی با اشاره به ظرفیت بالای محصولات گلخانه ای سیستان و بلوچستان گفت: هر هکتار گلخانه سالانه افزون بر 200 تن محصول تولید می کنند که در مجموع افزون بر 57 هزار تن محصولات گلخانه ای به صورت خارج از فصل و کشت های فشرده در بیش از 250 هکتار از زمین های کشاورزی استان تولید و به بازارهای داخل و خارج صادر می شود.
وی ادامه داد: 60 درصد محصولات گلخانه ای استان را خیار، 25 درصد را گوجه فرنگی و بقیه فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی تشکیل می دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گلخانه های استان زمینه اشتغال 2 هزار و 520 نفر به طور مستقیم و هزار و 300 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.