محمد امیر براهویی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای راه اندازی و تجهیز این خانه ورزش روستایی 40 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: تاکنون 60 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان تجهیز شده است.
وی افزود: خانه های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در سطح روستاها و توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان ونوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، ستاد مبارزه بامواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور تجهیز می شوند.
وی ادامه داد: خانه های ورزش روستایی نقش بسزایی در افزایش مشارکت بانوان روستایی در امر ورزش دارند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون 130 بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از 6هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
براهویی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
به گزارش ایرنا هم اینک 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
زاهدان با 672 هزار و 589 نفر جمعیت و دارا بودن سه بخش کورین، نصرت آباد و مرکزی در حدود هزار و 600 کیلومتری تهران و نزدیکی کشور پاکستان واقع شده ‌است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.