علی خانقائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 95 درصد جابجایی مسافر و کالا در سیستان و بلوچستان از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام می شود اظهار داشت: 75 درصد جابجایی مسافر در این مدت مربوط به داخل و 25 درصد نیز مربوط به خارج از این استان بوده است.
وی ادامه داد: هم اینک 91 شرکت و شعبه حمل و نقل مسافربری در سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه 10 کشور را از نظر تعداد شرکت های مسافربری به خود اختصاص داده است گفت: هم اینک 498 دستگاه اتوبوس در این استان فعالیت می کنند که 105 دستگاه آن از نوع وی آی پی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تعداد رانندگان باری و مسافربری را در این استان11 هزار و 500 نفر ذکر کرد و افزود: با توجه به اهمیت ایمنی و آرامش خاطر مسافران در اتوبوس ها سیستم سپهتن در بیشتر اتوبوس های این استان نصب شده تا رفتار رانندگان، سرعت وسیله نقلیه و سایر موارد در اختیار ماموران پلیس راه قرار گیرد.
خانقائی تعداد پایانه های مسافربری سیستان و بلوچستان را چهار پایانه ذکر کرد و گفت: گسترش این پایانه ها با توجه به نیاز این استان مورد توجه است.
وی با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری اظهار داشت: به مناسبت این هفته برنامه های مختلفی نظیر دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از راهداران و غیره پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا یکم دی ماه مصادف با آغاز فصل زمستان به دلیل اهمیت وظایف و خدمات ارائه شده توسط راهداران در سطح محورهای ارتباطی کشور به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است.
26 آذر ماه هر سال، یادآور صدور فرمان انقلابی امام راحل در سال 1362 با هدف اعزام کامیون ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.